به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه مکان‌هایی وجود دارد که از یک جایگاه خاص برخوردار است، اظهار کرد: در مکان‌هایی همانند بیت‌المقدس و حرم‌های ائمه اطهار(ع) پرداختن به عبادت خداوند متعال به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی به برخی زمان‌های برگزیده نیز اشاره کرد و افزود: برخی زمان‌ها همانند شب قدر وجود دارد که از امتیازهای ویژه‌ای نزد خداوند برخوردار بوده و دعا در آن زمان‌ها مورد قبول واقع می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی ساعات در ایام مانند غروب جمعه و نیمه شب وجود دارد که همانند برخی از شب‌ها و روزها برگزیده است چراکه دعا در این ساعات مستجاب است.

وی با بیان اینکه سه ماه نیز در میان ماه‌های سال برتر شناخته شده است، عنوان کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سه ماه برگزیده خداوند در میان ماه‌های سال است که در این ماه‌ها سفره رحمت الهی گسترده‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی اضافه کرد: افرادی که نتوانستند از ایام ماه رجب بهره‌مند شوند در شب و روز آخر این ماه می‌توانند با اعمال خاص خود تمام خسارت‌های گذشته را جبران کنند.

وی با طرح این سوال که چرا به ماه شعبان شهرالشفاعه گفته می‌شود؟، ابراز کرد: فردی که برای پیامبر گرامی اسلام(ص) در این ماه درود و صلوات بفرستد، مورد شفاعت ایشان قرار می‌گیرد چراکه به ماه شعبان شهرالشفاعه گفته می‌شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که هیچ کدام از ماه‌های سال همانند با ماه رجب از نظر حرمت و فضیلت برابری نمی‌کند و در این ماه رحمت بر امت فرو می‌ریزد، بنابراین نباید فرصت ماه رجب و اکنون روز آخر این ماه را از دست داد.

وی با تاکید بر اینکه شهر مقدس قم نیز از عزت و شرف خاصی نزد درگاه الهی برخوردار است، عنوان کرد:‌ این شهر به برکت بانوی کرامت به جایگاه کنونی رسیده است به همین علت مردم این شهر باید قدردان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند.(p2)