به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س) به برخی از ولادت هایی که به همراه معجزه بوده است، اشاره کرد و اظهار داشت: ولادت حضرت زکریا، اسحاق و حضرت مسیح علیهم السلام از جمله برخی از ولادت هایی بوده که به همراه معجزه رقم خورده است.

وی ولادت حضرت ولی عصر(عج) را مورد توجه قرار داد و افزود: برخی از ولادت ها به دلیل اینکه همراه با معجره بوده جزو یکی از ولادت های بزرگ به شمار می رود اما ولادت حضرت مهدی (عج) سراسر معجزه است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای اینکه امامی متولد شود باید حوادث دست به دست یکدیگر دهند تا دختری مانند مادر امام کاظم علیه السلام و نرجس خاتون(س) سر از خانه اهل بیت (ع) بیرون آورد تا یک امام متولد شود.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) در ولادت خود شباهت به چهار پیامبر دارد، تصریح کرد: امام زمان (عج) در ولادت به موسی بن عمران، حضرت عیسی، زکریا و حضرت استحاق علیهم السلام شباهت دارد چرا که این ولادت ها در خفا صورت گرفته است.

حجت السلام والمسلمین ظهیری عنوان کرد: با توجه به اینکه حضرت ولی عصر (عج) در شب نیمه شعبان متولد شده است به همین دلیل برخی افراد این شب را شب قدر می نامند.

وی مکتب شیعه را پویاترین مکتب جهان دانست و خاطرنشان کرد: همه دنیا منتظر موعود هستند، اما تنها فرقه ای که با این مسئله مشکل دارد و آن را صحیح نمی داند فرقه ظاله وهابیت است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نباید امام زمان (عج) را در حاشیه زندگی قرار داد چراکه حضرت ناظر بوده و زندگی افراد را مشاهده می کند، دشمنان ظهور امام زمان(عج) را دور می دانند اما مسلمانان باید ظهور را نزدیک بدانند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و شهدای مدافع حرم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) هستند، خاطرنشان کرد: نباید امام زمان (عج) را نردبانی برای رسیدن به حاجات قرار داد بلکه باید حضرت را حاضر در زندگی خود بدانیم، باید زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.(p3)