به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز طی نشست خبری در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف پشتیبانی، اجرایی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌های لازم برای ماه مبارک رمضان انجام شده است، گفت: ماه رمضان امسال با مشارکت هزار و ۷۰۰ خادم از زائران حرم مطهر میزبانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آیین اذن خدمت به مناسبت ماه مبارک رمضان با قرائت قاریان در حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و آیین خطبه‌خوانی نیز روز سه‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری سه محفل بزرگ قرآنی ترتیل‌خوانی عمومی، نوجوانان و بانوان در آستان مقدس یاد کرد و ادامه داد: برپایی نمازهای جماعت در شبستان‌های مختلف و برنامه پیام حرم در ماه رمضان به شیوه مطلوب دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی اظهار کرد: مراسم‌ شب‌های قدر از ساعات ۲۲ شب الی ۲.۱۵ بامداد با سخنرانی آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میر باقری و مدیحه‌سرایی مداحان کشوری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: جشن همراهی به مدت ۲۴ شب در ماه مبارک رمضان با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله صدا و سیمای مرکز قم، مؤسسات و نیروهای هنرمند و متعهد در صحن جامع فاطمی و حضور گسترده خانواده‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به استقبال مطلوب عموم مردم از ویژه برنامه سحرگاهان حرم مطهر اشاره کرد و افزود: برنامه مناجات‌خوانی با حضور مداحان برجسته کشوری در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس برنامه‌های کوتاه مدت آموزشی را نیز در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران و پسران با عنوان «روزه اولی ها»به صورت جداگانه از جمله دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی از برپایی ۶ دوره نمایشگاهی در آستان مقدس یاد کرد و ادامه داد: نمایشگاه‌های رهبر قرآنی با محوریت بخشی از زندگانی فرهنگی و علمی رهبر انقلاب اسلامی، ضیافت الهی، همراه خورشید به منظور معرفی حضرت خدیجه(س)، بحر کرَم در راستای معرفی امام حسن علیه‌السلام، شب‌های آسمانی به مناسبت شب‌های قدر و قبله اول به منظور معرفی قدس و شرایط مسلمانان فلسطین اشغالی در ماه رمضان برپا می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از سالن‌های کتابخانه آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ماه رمضان برای برادران تا سحر باز خواهد بود و ساعات کاری بخش خواهران کتابخانه نیز افزایش می‌یابد؛ موزه آستان مقدس برای ماه رمضان تخفیف ویژه قائل شده و شب‌ها تا ۲۳.۳۰ دقیقه میزبان زائران خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: ویژه برنامه فیض بندگی با محوریت اعتکاف دانش‌آموزی به میزبانی آستان مقدس با شرکت نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بین‌الملل برای زائران خارجی نیز برنامه‌های قابل توجهی درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر سخنرانی‌ها و محافل مختلف برای وفات حضرت خدیجه(س) و میلاد امام مجتبی علیه‌السلام برنامه‌های ویژه دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی عنوان کرد: آستان مقدس امسال نیز برپایی سفره افطاری را در دستور کار قرار داده است و در حوزه اسکان نیز با محوریت زائرسرای کوثر از ۵۰۰ زائر میزبانی خواهد کرد.

وی مطرح کرد: دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) آمادگی دارند تا کمک‌های خیرین و مردم را برای تهیه، توزیع و برپایی سفره افطاری دریافت کنند.(p1)