به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی در نخستین نشست کارگروه مدیریت توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت نزدیک به هشت هزار بقعه را بر عهده دارد، اظهار کرد: هر ساله فقط در ایام تعطیلات نوروزی نزدیک به ۵۰ میلیون نفر بار زائر در اماکن مقدس داریم که این تعداد کمتر از زائران حرم امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیست.

وی اضافه کرد: تولیت‌های آستان‌های مقدس باید نسبت به امامزادگان توجه خاصی داشته باشند چراکه این امامزادگان می‌توانند تغذیه معنوی مقدماتی را برای زائران فراهم کنند تا این افراد برای حضور در آستان‌های مقدس آماده شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه از ترویج فرهنگ زیارت آستان‌های مقدس در بقاع متبرکه یاد کرد و ادامه داد: ایجاد عشق و علاقه برای تشرف به زیارت در امامزادگان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از زیارت نباید نسبت به وضعیت زائران بی‌توجه باشیم، گفت: آستان‌های مقدس بعد از زیارت دیگر با زائران خود ارتباطی ندارند اما می‌توانند به‌واسطه امامزادگان که گستره جغرافیایی قابل توجهی دارند ارتباط خود را با زائران به صورت مستمر حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی با تاکید بر اینکه جنگ نرم دشمن موجب افزایش آسیب‌ها و آفت‌های مختلف در جامعه شده است، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب عقاید دینی است و آثار و خروجی تلاش دشمن نیز در جامعه به خوبی قابل مشاهده است به همین علت تکلیف و وظایف متولیان فرهنگی کشور افزایش می‌یابد.

وی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اوقاف در حوزه‌های مرتبط با زیارت و خدمت یاد کرد و گفت: از ۱۵ بهمن تا ۳۰ اسفندماه سال گذشته برای آموزش خدام و هیئت‌امنای امامزادگان گام‌های مطلوبی برداشته‌شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی با بیان اینکه ۴۰ هزار بسته فرهنگی میان دانش‌آموزان در سال گذشته توزیع شده است، مطرح کرد: در سال جدید ۶۵۰ زائراولی به عتبات مقدس و هزار و ۵۰۰ زائراولی نیز سال گذشته به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آستان‌های مقدس باید به استان‌ها و شهرهای محروم از نظر فرهنگی کمک کنند، تصریح کرد: اماکن مقدس نباید فقط به محدوده جغرافیایی خود متمرکز شوند چراکه محدود کردن فعالیت‌های آستان‌های مقدس از نظر جغرافیایی نادرست است