به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حجت‌الاسلام حسین زاده در محفل سخنرانی اولین شامگاه ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی(ره) آستان قدسی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله برگزار شد  به بررسی مبانی و اصول اسلامی در تشریح جایگاه مهم ماه رمضان در بین سایر ماه‌های سال پرداخت و اظهار داشت: تذکر و نصیحت قلب مؤمن را از زنگار می‌زداید و برای ایمان حدودی از حیات است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که مؤمن به تزکیه و تذکر نیازمند است، عنوان داشت: در مسیر بندگی عوامل زیادی برای منحرف کردن حرکت مؤمن به‌سوی غفلت وجود دارد؛ «تغافل» حدودی از تمرد از امر الهی است که عقوبت‌های بی‌مثالی دارد.

حجت‌الاسلام حسین زاده در طلیعه خطبه منبر خود به مسئله تولد شیخ صدوق به دعای امام عصر(عج)| اشاره کرد و ابراز داشت: خطبه شعبانیه از خطبه‌هایی است که در کتاب عیون اخبار الرضا آمده است، این در حالی است که این اثر گران‌قدر یکی از ۳۰۰ اثری است که با قلم شیخ صدوق نگاشته شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مؤمن همواره باید خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار دهد، اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان ایام بهره‌جویی از اوقات است؛ بر این اساس مؤمن اگر در اوقات سحر، بین الطلوعین در ایام پر از رحمت ماه مبارک رمضان خود را در مسیر نسیم رحمت الهی قرار دهد حقیقتاً برای او هدایتی کمال‌یافته متصور است.

وی ادامه داد: این‌که بنده در ماه مبارک رمضان میهمان خالق است و خالقی بی‌همتا میزبانی بنده خود را می‌کند مفهومی است که شاید کمتر از سوی بندگان درک شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه به اهمیت برکت و نقش ایدئولوژی “برکت الهی” اشاره داشت و گفت: برکت به معنای مبارک بودن و مبارک شدن امور است و اگر امر بر مؤمن از سوی خداوند متعال مبارک شود در آن هویتی از جنس توسعه وقت کمی و کیفی حاصل خواهد شد بدون آنکه ظاهر توسعه تکوینی به نظر نرسد.