به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عطاءالدین قاسمی صبح امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که به ریاست آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) و امام‌جمعه قم در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مطلوب قرآنی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس استان، اظهار داشت: امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به افزایش توسعه فرهنگ قرآنی در ذهن و روح مردم شود.
وی افزود: با توجه به اینکه هدف از برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف است، در راستای این هدف باید فعالیت‌های مناسب و مطلوبی داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: متأسفانه در استان در حوزه‌های مختلف موازی کاری وجود دارد به‌نوعی آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف به بخش‌های گوناگون داده می‌شود اما مداوم و ادامه‌دار نیست.
وی آموزش قرآن را مقدمه‌ای برای عمل به قرآن دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید به‌سوی فرهنگ‌سازی قرآنی در استان حرکت کند.
قاسمی بابیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید تقویت شود، ابراز کرد: عنوان جلسه شورای فرهنگ توسعه قرآنی باید به گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی تغییر یابد تا نتیجه آن مطلوب‌تر شود.