رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) بابیان اینکه این اداره خدمات متنوعی را به زائرین ارائه می هد، گفت: اداره خدمات زائر فعالیت و خدمت‌رسانی‌های خود به زائرین را در شب‌های قدر به‌صورت شبانه‌روزی افزایش داده است.

پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی افتخاری در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه خدمات به زائرین در شب‌های قدر اظهار داشت: با توجه به حضور پرشور زائرین و مجاورین در شب‌های قدر، این مجموعه خدمات خود را در راستای رفاه حال زائرین به‌صورت شبانه‌روزی افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت ماشین‌های زائر بر در شب‌های قدر به دلیل حضور پرشور زائرین و ازدحام جمعیت به‌سختی انجام می‌شود، ازاین‌رو فعالیت این ماشین‌ها تعطیل‌شده و به‌جای آن از ۲۵۰ ویلچر برای خدمات‌دهی به سالمندان استفاده می‌شود.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) به بخش خدمات سالمندان اشاره و تأکید کرد: خادمان این بخش در شب‌های قدر برای ارائه خدمات با ویلچر در بولوار بهار و چهارراه شهدا مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به سالمندان خواهند بود.

وی فعالیت دیگر دفاتر مجموعه خدمات زائر را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: در شب‌های قدر فعالیت دفتر اشیا گمشده در تمام صحن‌ها، دفتر راهنمای زائر در صحن جوادالائمه و دفتر اشخاص گمشده افزایش داده‌شده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: توزیع افطاری ساده در شب‌های قدر مانند گذشته ادامه خواهد داشت و همچنین ایستگاه صلواتی در صحن جوادالائمه با حلیم، چای، خرما و نان پذیرای زائرین و روزه‌داران خواهد بود.

وی بیان کرد: کفشداری‌های آستان مقدس در این شب‌ها کفش تحویل نمی‌گیرند و فقط با توزیع پلاستیک به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) عنوان کرد: فعالیت ایستگاه تحویل چادر به بانوان در شب‌های قدر در میدان آستانه درب ۱۷ و ۲۴، صحن جامع فاطمی درب ۲۲ و ۱۲ خواهد بود.

وی به افزایش دفاتر امانت‌داری اشاره و تصریح کرد: دفاتر امانت‌داری درب ۲۲ و صحن جامع فاطمی در شب‌های قدر به دیگر دفاتر اضافه‌شده است.

افتخاری ادامه داد: دفاتر اشیا پیداشده و امانت‌داری اشیا قیمتی در این شب‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.(t2)