به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با بیان اینکه دارالشفای حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بخش‌های مختلف از جمله دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی درحال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر است، اظهار کرد: خادمان حرم مطهر در درمانگاه تلاش می‌کنند تا خدمات درمانی را در اسرع وقت و به شیوه مطلوب به زائران و مجاوران ارائه دهند.

وی به فعالیت بخش دندانپزشکی دارالشفای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با چهار یونیت مختلف در دو شیفت صبح و عصر اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۴ دندان‌پزشک در این بخش فعالیت دارند که هفت نفر آن‌ها از بانوان و هفت هفت از آقایان هستند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از به‌روزرسانی تجهیزات بخش دندانپزشکی و خرید دو یونیت با مشارکت پزشکان متخصص یاد کرد و گفت: روزانه بیش از ۵۰ نفر توسط دندانپزشکان دارالشفای بانوی کرامت مورد معاینه قرار می‌گیرند و خدمات مورد نیاز به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آزمایشگاه نیز تجهیزات مورد نیاز را تهیه کرده و کلیه آزمایش‌های پزشکی مورد نیاز را انجام می‌دهیم تا زائران حرم مطهر با مراجعه به این درمانگاه دیگر نیازی به رفتن به مرکز درمانی دیگر نداشته باشند.

عباسیان با اشاره به اینکه در بخش سونوگرافی چهار سونوگراف بانو و آقا درحال فعالیت هستند، مطرح کرد: در بخش زنان و مامایی نیز با هشت نفر از متخصصان زنان و سه کارشناس مامایی همکاری داریم که این افراد با انجام شیفت‌بندی در طول ایام هفته به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: تلاش‌های لازم برای ایجاد بخش قلب و عروق در دارالشفای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و جمع‌آوری تجهیزات مورد نیاز دنبال می‌شود هر چند در راستای تحقق این هدف بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم اما امیدواریم بتوانیم در سال جاری خدمات لازم در این بخش را به زائران و مجاوران ارائه دهیم.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نسبت به راه‌اندازی بخش چشم درمانگاه حرم مطهر ابراز امیدواری کرد و گفت: برخی از تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داریم اما تجهیزات مکمل باید جمع‌آوری و فضای مورد نیاز پیش‌بینی شود که در این راستا نیز نیازمند ۶۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.(t1)