به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی شب گذشته در دیدار جمعی از اساتید قرآنی حرم مطهر با آیت‌الله سعیدی طی سخنانی با اشاره به اهمیت پرداختن به امر آموزش در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های نظام آموزش برای همه کارکنان در قالب سه گروه مدیران، کارکنان و خادمان برنامه‌ریزی آموزشی لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش برای هر مدیر حداقل ۶۰ ساعت، هر نیروی رسمی و قراردادی حداقل ۴۰ ساعت و هر خادم افتخاری و شرکتی حداقل ۲۰ ساعت در سال جاری درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: در طول یک سال ۲۸ هزار ساعت کلاس باید برای ۷۲۰ نیروی رسمی و قراردادی و همچنین برای ۹ هزار خادم افتخاری و ۲۰۰ نیروی شرکتی نیز باید ۱۸۴ هزار ساعت کلاس برگزار شود.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان کرد: در مجموع باید بیش از ۲۹۰ ساعت آموزش به کارکنان حرم مطهر ارائه شود که بخش‌هایی از این آموزش به صورت حضوری و بخش‌هایی از آن به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی از تلاش‌های کمیته اجرایی آموزش در سال گذشته یاد کرد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان ۶ کلاس تفسیر قرآن کریم را برای مدیران و نیروی انسانی به صورت جداگانه برگزار کردیم که ۶۲ نفر از خواهران و ۳۱۳ نفر از برادران در این کلاس‌ها حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۴۹۲ نفر ساعت آموزش در ماه رمضان امسال برگزار شد، عنوان کرد: حجج‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، قاسمی، سید حسن سعیدی و سید محسن سعیدی از اساتید حوزه علمیه و خانم زنجانی اساتید برجسته قرآنی در کلاس‌های قرآنی خادمان در ماه رمضان به تدریس پرداختند.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) یادآور شد: در کلاس‌های ویژه خادمان افتخاری نیز در ماه مبارک رمضان چهار هزار و ۴۵۶ نفر ساعت آموزش دنبال و در مجموع برای خادمان رسمی و افتخاری حرم مطهر ۱۰ هزار و ۹۳۶ نفر  ساعت آموزش در این ماه برگزار شده است.

وی از کمبود محیط‌های آموزشی در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فضاهای آموزشی را توسعه دهیم و به نتایج بیشتری در این حوزه برسیم.(p2)