به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم حیدری مجد ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با تبیین مقام عصمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: امام رضا علیه‌السلام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را معصومه نامیده‌اند و این لقبی است که از سوی یک امام معصوم به این بانو داده‌شده است.

وی افزود: درآیات و روایات قرآن کریم بیان‌شده که ائمه معصوم علیه‌السلام در دوران حیات و حتی در دوان پس از مرگ شاهد و ناظر بر اعمال امت هستند؛ بنابراین انتخاب عنوان و لقب معصومه برای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از سوی امام رضا علیه‌السلام نشان از مقام عصمت این بانو داشته و امام رضا علیه‌السلام نیز بر این مقام شهادت می‌دهند.

استاد حوزه علمیه خواهران اعمال، رفتار، تبعیت محض از دستورات امام معصوم و عمل به احکام شرعی و واجبات و محرمات را از دلایل مقام عصمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد.

حیدری مجد ادامه داد: مقام عصمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به‌قدری رفیع و برجسته است که امام رضا علیه‌السلام در زیارت‌نامه این بانو می‌فرمایند «شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ»؛ یعنی شأن عظیم این بانو و مقام عصمتشان تنها برای خداوند معلوم و مشخص است.

وی تصریح کرد: آیات و روایات می‌فرمایند که معصوم را جز معصوم نمی‌تواند تدفین کند و در ماجرای رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام‌الله علیها و خاک‌سپاری این بانو نیز آمده است که دو سوار از سوی قبله آمده‌اند و این بانو را تدفین کرده‌اند و بدون اینکه باکسی چیزی بگویند از قم دور شده‌اند که روایت‌ها نشان می‌دهند این دو سوار امام رضا علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: به دلیل جایگاه برجسته عصمت و مقام شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها است که این بانو چون کفوی نداشتند هرگز ازدواج نکردند و اضافه بر این امام صادق علیه‌السلام در روایتی قبل از ولادت ایشان و در هنگامی‌که امام کاظم علیه‌السلام نوزادی در گهواره بودند خبر از ولادت این بانو داده و فرموده‌اند که تمامی شیعیان به شفاعت این بانو می‌توانند وارد بهشت شوند و شفاعت این بانو برای بهشتی شدن تمام شیعیان کافی است.(p1)