به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت‌الله سید محمد سعیدی؛ در ویژه‌برنامه جشن شب میلاد امام رضا علیه‌السلام که قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه «زیارت» یکی از شاخصه‎های وفادار بودن به اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: حضرت عبدالعظيم حسنی علیه‌السلام در روایتی می‎فرمایند که به حضرت جواد علیه‌السلام عرض كردم: به زيارت قبر حضرت سيدالشهدا(ع) مشرف شوم يا به زيارت پدرتان، امام جواد علیه‌السلام فرمودند: اندكى درنگ كن؛ سپس داخل اندرون شد بعد درحالی‌که اشك‎هايش بر رخسارش جارى بود، خارج شد و فرمود: زائران امام حسين علیه‌السلام بسيارند؛ اما زائران پدرم كم هستند.
وی افزود: در روايت ديگر امام جواد علیه‌السلام می‎فرماید که زيارت پدرم افضل است زيرا حضرت اباعبدالله الحسين علیه‌السلام را همه مردم زيارت مى‎كنند، اما پدرم را جز خواص شيعه زيارت نمى‎كنند.
تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: هر فرقه‎ای از شیعه، امام حسین علیه‌السلام را از جهات مختلفی از قبیل شهادت آن حضرت، مخصوصاً فرزند بی‌واسطه حضرت زهرا سلام الله علیها بودن محترم می‎شمارند و فِرَق دیگر شیعه از قبیل کیسانیه، زیدیه، اسماعیلیه و واقفیه و… امامت حضرت سیدالشهدا(ع) را پذیرفته‎اند اما در این میان، حضرت رضا علیه‌السلام دارای ویژگی خاصی است که اغلب انشعابات تشیع، قبل از ایشان بوده و باقیمانده از فرق مختلف، همین خواص شیعه هستند که به ولایت حضرت رضا علیه‌السلام معتقدند و شمارشان نسبت به بقیه کمتر است.
وی تأکید کرد: در تمام روایات مربوط به زیارت امام رضا علیه‌السلام قید «عارفاً بحقه» آمده است، به این معنا که اگر می‎خواهید زیارت بامعرفت داشته باشید باید ایشان را امام واجب الاطاعه بدانید.
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه مردم در پرتو زیارت به معارف الهی دست پیدا می‎کنند، اعلام کرد: زیارت امام باعث می‎شود تا روح زائر برای درک حقایق و معارف الهی آماده شود.
وی با تأکید بر اینکه واجب الاطاعه بودن امام برای زائر مسئولیت می‎آورد، عنوان کرد: مسئولیت زائر در برابر امامش این است که در مسیر ایشان گام بردارد و ازآنچه که اهل بیت(ع) نهی کرده است دوری کند.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه‌السلام در سبک زندگی خویش و در مناظرات و کرسی‎های علمی، به شیعیان آموخت که در مقابل نفوذ دشمن بایستند و راهی را برای تسلط دشمنان بر خود باز نگذارند، لذا مسئولان ما هم با تأسی به امام رئوف(ع) باید راه تسلط بیگانگان را بر کشور ببندند.