به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه گذشته در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به خدمات امام رضا علیه‌السلام در هجرت خود از مدینه به قم گفت: یکی از اقدامات ارزشمند این امام همام در دوران امامتشان، معرفی شاخص‌های شیعه و معرفی جایگاه امامت بود.
وی افزود: پس از غصب خلافت امام علی علیه‌السلام، تلاشی گسترده برای به انحراف کشاندن شیعیان و پیروان اسلام ناب شکل گرفت تا این جریان الهی از مسیر خود خارج شود. تحریف اسلام و قرآن و روایات نبی مکرم اسلام(ص) و روایت سازی و جعل حدیث ازجمله این اقدامات بود.
امام‌جمعه قم با اشاره به رواج فرقه‌گرایی شیعه گفت: امام رضا علیه‌السلام در این عرصه تلاش بسیاری کردند و توانستند جلوی این جریانات انحرافی را گرفته و خط بطلانی بر آن‌ها بکشند تا جایی که تا زمان غیبت امام زمان(عج) هیچ‌گونه فرقه جدیدی در تشیع به وجود نیامد.
وی به حدیث سلسله الذهب امام رضا علیه‌السلام در میان علما و مردم نیشابور اشاره کرد و گفت: این حدیث نشان می‌دهد که وقتی توحید که در رأس همه الزامات دینی، دارای قیدی است، مشخص می‌شود که دیگر عبادات و بایسته‌های دینی نیز برای پذیرفته شدن نیازمند رعایت قیودی است.
آیت‌الله سعیدی بابیان این‌که در زمان غیبت امام زمان(عج) انحرافاتی در عرصه‌های اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و… در اسلام شکل گرفت، گفت: علمای دین در دوران غیبت، تلاش کردند تا با تعیین شاخص‌های اسلام و شیعه، جلوی این انحرافات را بگیرند و امروز نیز این وظیفه بر دوش ولی‌فقیه است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف شاخص‌هایی را از اسلام و انقلاب تعیین می‌کنند تا مردم در مواجهه با مسائل و انحرافات، مسیر را گم نکرده و به انحراف نروند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان این‌که بعد از رحلت امام خمینی(ره) عده‌ای برآن شدند تا خط امام را به انحراف بکشند، گفت: همان‌طوری که بعد از امام علی علیه‌السلام و دیگر ائمه اطهار عده‌ای حتی از درون خانواده معصومین تلاش کردند تا اسلام ناب را از مسیر خود منحرف سازند، در دوران کنونی نیز تلاش‌های زیادی برای به انحراف کشاندن خط امام و انقلاب انجام می‌شود، ولی مقام معظم رهبری با اشراف کامل، این انحرافات را بیان می‌کنند تا اسلام و انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نگردد.
وی در ادامه درباره ضرورت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در این مسیر باید دقت داشت که هر معروفی امر و هر منکری نهی نشود؛ نباید این واجب الهی تنها در یک مسئله خاص مانند پوشش بانوان منحصر گردد.
آیت‌الله سعیدی افزود: امروزه در جامعه منکراتی وجود دارد که مادر بسیاری از گناهان است که اگر جامعه از آن نهی شود، بسیاری از منکرات نیز از بین می‌رود. مسئله عفاف و حجاب مسئله مهمی است که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رواج می‌یابد، اما نباید تنها در این مسئله تمرکز کرد و نسبت به رواج دیگر منکرات غافل شد.