به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، متن پیام تبریک آیت الله سعیدی به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح می باشد:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
“ن والقلم و ما يسطرون ”
هفدهم مردادماه یادمان شهادت مظلومانه شهید سرافراز محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار نامیده شده است، روزی که یادآور مجاهدت زنان و مردانی حقیقت‌طلب است.
عصر کنونی؛ دوران تبادل داشته‌ها و انتشار سریع اطلاعات و اخبار است و در این میان، جامعه‌ای توسعه‌یافته معرفی می‌گردد که بتواند در کنار مؤلفه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، بر معیار آگاهی بخشی عمومی، اطلاعات و درواقع عنصر مهم دانایی تأکید کند. در این عرصه، رسانه‌ها و به‌ویژه اصحاب خبر و اطلاع‌رسانی با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش محوری بر عهده‌دارند.
سفیران خبر؛ در عصر ارتباطات و تعاملات انسانی، تصویری روشن از دهکده جهانی برای ساکنان کره خاکی به ارمغان آورده‌اند که برجسته‌ترین نماد حضور آن‌ها اگر دیروز صرفاً روزنامه، رادیو و تلویزیون بود، امروز با سرعتی خیره‌کننده، جای‌جای صفحه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر آن افزوده‌شده و رسالت هر خبرنگار متعهد را صدافزون کرده است.
خبرنگار چون دیده‌بانی صادق و امانت‌دار، با چشمانی بینا، زبانی صادق، صریح و گویای مردم، همواره رسالت خود را از دریچه “تعهد” ، “صداقت” و “امانت‌داری” تعریف می‌کند.
امروز خادمان این آستان کبریایی سعی و تلاش خویش را در جهت بسترسازی برای حضور مؤثر تلاشگران عرصه قلم، خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، عکاسان و تمامی خادمان باوفای رسانه‌ای حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام معطوف داشته‌اند و با عنایات این بانوی بزرگ شاهد درخشش و نشر مفاهیم قرآن و اهل‌بیت صلوات الله علیهم اجمعین، از این بارگاه نورانی
، به میزبانی رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و فعالان عرصه مجازی هستیم.
با ادای احترام به همه تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی، این روز عزیز را به خبرنگاران و طلایه داران این جبهه تبریک و تهنیت می‌گویم و از جد و جهدشان در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مسئولانه تقدیر و تشکر نموده و یاد و نام همه شهدای خبرنگاری که صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و افتخارآفرینی‌های شکوهمند مردم غیور ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف ثبت و ضبط کرده‌اند را گرامی می‌دارم.
توفیق و ادامه خدمت با بصیرت در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهانم.
سید محمد سعیدی
تولیت آستان مقدس و امام‌جمعه قم