به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی زکات پرداختی مردم استان قم ۱۳۶ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی مهم‌ترین اقدامی است که در شرایط کنونی می‌تواند ما را از آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در امان نگه دارد.

وی با بیان اینکه نهاد کمیته امداد در راستای اهداف انقلاب اسلامی و کمک بدون واسطه به نیازمندان شکل گرفته است، اضافه کرد: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توانسته گام‌های مطلوبی در رفع مشکلات نیازمندان بردارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی باقیات‌الصالحات مسئولان خواهد بود به همین علت این افراد اشتیاق بسیاری برای ورود به این مسائل به ویژه کمک به نیازمندان دارند.

وی از تلاش‌های انجام شده در راستای استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها در راستای تحقق اهداف شورای زکات یاد کرد و گفت: امیدواریم با کمک‌های مردمی بدون واسطه به جایی برسیم که هیچ نیازمندی در شهر مقدس قم نداشته باشیم.(p2)