به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام جمعه قم در تشریح فعالیت‌های مجمع سلامت استان قم گفت: توجه به امر سلامت موضوعی است که تمامی دستگاه ها با آن سر و کار دارند و از این رو باید همگان سهم خود را در سلامت ایفا کنند و مهمتر از همه نقش خود مردم و آحاد جامعه است كه حتي در سياستگذاري ها و تصميم گيري هاي مرتبط با بهداشت و سلامت بايد نقش فعال و مستقيم ايفا كنند.

وی افزود: در اين راستا و در جهت تحقق اين اهداف مهم و حياتي، مجمع سلامت استان ها توسط رياست جمهور ابلاغ شده و اينكه رياست اين مجامع به عهده استانداران سپرده شده ناظر به اهميت ويژه امر و توجه به نگاه وسيع اجتماعي به مقوله سلامت است.

ایرانی‌خواه تاکید کرد: نهادهاي مردمي، سياسي، فرهنگي مذهبي و رسانه ملي در كنار دستگاه ها و سازمان هاي خدماتي و اجرايي نقش محوري در ارتقاء شاخص هاي بهداشتي و سلامت جامعه دارند، فرهنگ سلامت در جامعه نياز به بازنگري و اصلاح اساسي دارد و در اين جهت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي عمدتا نقش هدايت و رهبري امور را عهده دار است نه اينكه پاسخگوي تمام نيازها و نقص هاي موجود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مجمع سلامت در استان ها در حقیقت در راستای توجه به این جایگاه تشکیل می شود تا همه نهادها با وظایف خود آشنا شده و استانداران نیز در زمینه هماهنگی هر چه بیشتر اهتمام ورزند.

ایرانی خواه با اشاره به تهیه سند جامع سلامت گفت: این سند برای هر کشور به صورت تفکیکی تهیه شده و در هر استان نیز اولویت ها را مشخص کرده است که در استان قم مهمترین اولویت که در دستور مجمع سلامت استان قرار می گیرد، توجه به تصادفات به ویژه موتورسیکلت سواران و کاهش آمارها در این زمینه است.

وی بیان داشت: در استان قم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار موتورسیکلت سوار وجود دارد که روزی حداقل یک مورد تصادفی با موتور به مراکز درمانی منتقل می شود که با انجام کارهای فرهنگی و تبیین وظایف دستگاه ها می توان در کاهش این تصادفات و مشکلات ناشی از آن کوشید.(p2)