به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام اسماعیلی شامگاه امروز در محفل سخنرانی حرم مطهر که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به جمله مشهور نقل شده از امام حسین علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: نقل شده است که ظهر عاشورا امام حسین علیه السلام خطاب به لشکر کفر فرمودند« اگر دین ندارید، آزاده باشید.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها غیرت دینی را لازمه یک جامعه موفق توصیف کرد و گفت: مقاومت و ایستادگی امام حسین علیه السلام اصحاب عاشورا برای ممانعت ورود دشمن به حریم و خیمه گاه حقیقت غیرت دینی را به تاریخ آموخت.

وی ادامه داد: غیرت دینی یکی از اساسی ترین درس های مکتبی حماسه عاشورا است، ابراز داشت: عزادار ابا عبد الله الحسین در مساله نوامیس و حدود آنان باید غیرت دینی داشته باشد.

کارشناس معارفی حرم مطهر با بیان این که جدیت در حجاب و عفاف و حدود و حریم نوامیس جامعه اسلامی یکی از مولفه های سبک زندگی حسینی است، گفت: امام حسین علیه السلام در جریان قیام عاشورا عظیم ترین هزینه های ممکن را در مسیر امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفت و این بزرگترین درس ممکن بشری در اهمیت حراست از ارزش ها و شعائر انسانی است.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر این که غیرت دینی اساس و اصالت انقلاب اسلامی ایران است، تصریح داشت: رژیم پهلوی اسلام و اساس احکام آن را رسما به تمسخر گرفته و حدود آن را نقض می کرد.

وی ادامه داد: سیره امام راحل عین غیرت دینی بود همچنان که حقیقت نهضت ایشان بر همین مدار استوار شد.

کارشناس معارفی حرم مطهر در پایان با تصریح بر این که غیرت دینی حقیقت و اصالت قیام عاشورا را شکل می دهد، گفت: حماسه عظیم پیاده روی اربعین تمرین ایمانی غیرت دینی است؛ بر این اساس مردان این جامعه باید با تکیه بر حدود غیرت دینی نسبت به حقیقت حجاب و عفاف حساس و مقاوم باشند و از حریم بانوان جامعه اسلامی حراست کنند.(p2)