به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نمایشگاه واقعه نگاری اربعین از سوی حرم مطهر و با همکاری مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت(ع) وابسته به دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی با وسعت ۱۲۰۰ مترمربع از ۲۵ مهر در صحن جامع جوادالائمه آغاز به کارکرد.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه که متشکل از غرفه‌های تخصصی در حوزه عکس و پوستر است، غرفه‌ای به نام تصاویر حرفه‌ای از پیاده‌روی اربعین سنوات گذشته را در خود جای‌داده است.

گفتنی است غرفه‌های عکس‌های مردمی، تابلوهای جدید هنری، تصاویر قدیمی از حضور علما در پیاده‌روی اربعین، اینفوگرافی با زبان‌های فارسی و اردو و غرفه دل نوشته با موضوع پیاده‌روی از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است.

همچنین غرفه‌ای اختصاصی به‌منظور ارائه گزارش تصویری و ویدئویی از فعالیت موکب ۱۰۸۰ در این نمایشگاه جانمایی شده که به ارائه تصاویر، کلیپ‌ها و مستندهای تصویری از فعالیت سنوات گذشته موکب حرم مطهر در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

غرفه‌ای با موضوع واقعیت افزوده با محوریت عاشورا و ضریح نمادین در کنار سالن اجتماعات محافل مذهبی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه به‌حساب می‌آید.

این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان علاقه‌مندان بوده و تا ۱۷ آبان ماه نیز ادامه دارد.

خاطرنشان می‌شود، نمایشگاهی با موضوع پیاده‌روی اربعین متشکل از ۱۵ پوستر که به روایت تصویری احادیث اهل‌بیت علیهم‌السلام در بیان فضیلت اربعین پرداخته همه‌روزه به‌صورت شبانه‌روزی در صحن حضرت صاحب‌الزمان در معرض دید عموم قرارگرفته است.