به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات موکب سه سال است که درحال خدمت‌رسانی به خادمان، رسانه ها و زائران اربعین است، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته توانستیم امکاناتی را برای زائران فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته در هر دقیقه ۳۰ نفر را همزمان به مدت ۲۰ دقیقه به اینترنت متصل کردیم اما امسال ظرفیت را به ۲۵۰ نفر در دقیقه رساندیم و نیم ساعت اینترنت در اختیار هر زائر قرار داده‌ایم که این خدمت به صورت ویژه مورد استقبال زائران قرار گرفت.

مدیر کمیته فناوری اطلاعات موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: امسال کیفیت اینترنت با توجه به افزایش زیرساخت‌ها در عراق مطلوب‌تر شده است هر چند هزینه اینترنت نیز برای ما پنج برابر شده است چراکه نرخ ارز در کشور ایران افزایش داشته است و ما مجبور بودیم پنهای باند مورد نیاز را برای موکب تهیه کنیم..

وی با بیان اینکه امسال تجهیزات کمیته فناوری اطلاعات افزایش داشته است، عنوان کرد: رسانه یکی از رسالت‌های مهم موکب را بر عهده دارد و رسانه موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها یکی از قطب‌های رسانه‌ای اصلی مسیر پیاده‌روی اربعین است به همین علت اینترنت مورد نیاز کمیته رسانه را تهیه و تلاش کردیم به رسانه‌های مستقر در اطراف موکب نیز خدمت‌رسانی داشته باشیم.

سیاهلویی اضافه کرد: خدام موکب نزدیک به دو هفته در موکب فعالیت و برخی از خدام نیز از یک ماه گذشته در موکب حضور دارند اما با توجه به هزینه بالای دلار و دینار ارتباط با ایران با استفاده از تلفن همراه برای آن‌ها بسیار پرهزینه است به همین علت تامین اینترنت امری حیاتی بود که به شیوه مطلوب انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به صورت مستمر در موکب درحال گشت‌زنی هستیم تا اگر در مورد اینترنت ایراد و مشکلی است رفع کنیم و همچنین در صورت نیاز نیز خدمتی به زائران ارائه کنیم.

سیاهلویی با اشاره به اینکه ارتباطات نیروهای مستقر در موکب با آستان مقدس توسط کمیته فناوری اطلاعات دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بتوانیم بهترین خدمت را به زائران و خادمان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه هزار نفر از اینترنت رایگان موکب حرم مطهر استفاده می‌کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به توسعه بستر خدمت‌رسانی روزانه هزار زائر از اینترنت استفاده می‌کنند.

مدیر کمیته فناوری اطلاعات موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه امسال برای هر مگابات اینترنت ۲۰۰ دلار هزینه کرده‌ایم، گفت: اینترنت موجود در موکب آستان مقدس با سرعت ۱۰ مگابایت بر ثانیه فعال بود که نیمی از آن در اختیار رسانه های فعال در موکب و باقیمانده نیز برای مردم و خدام درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: امیدواریم هر سال بتوانیم با توسعه تجهیزات خدمات مطلوب‌تری را ارائه کنیم؛ نیروهای کمیته فناوری اطلاعات از هفت صبح تا ساعاتی از بامداد در حال تلاش و خدمت‌رسانی هستند.