به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام بخشی عصر امروز در تبیین ویژگی های حضرت امام رضا علیه السلام گفت: هر کس امام رضا علیه‌السلام را در دنیا زیارت کند همانند کسی است که خداوند رحمان را در عرش زیارت کرده است.
این سخنران افزود: امام رضا علیه‌السلام جلوه ای از رحمانیت و رحیمیت خداوند است و بر اساس فرمایش امام صادق علیه‌السلام فریادرس امت رسول خدا در قیامت امام رضا علیه‌السلام می باشند.
وی خاطر نشان کرد: رحمانیت خداوند شامل همه مخلوقات بوده و اما رحیمیت خداوند شامل بندگان خاص می‌باشد و مخصوص کسانی است که در راه عبودیت استقامت داشته و ثابت قدم باشند.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه یادآور شد: بر اساس مکتوبات تاریخی، امام رضا علیه‌السلام حتی به دشمنان خود نیز نظر لطف داشتند و لذا الطاف خاص و عام آن حضرت در حق دوستان بسیار گسترده تر است.
حجت‌الاسلام بخشی افزود: برای جلب و جذب نظر خاص امام رضا علیه‌السلام که همان جلوه رحیمیت حضرت می‌باشد، باید انسان اهل عمل باشد و درون خود را پاک گرداند و عبد واقعی و تسلیم محض اوامر الهی و اهل‌بیت(ع) باشد تا بتواند مورد رحمت خاص ثامن‌الائمه قرار بگیرد.(p2)