به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، کاروان «سفیران کریمه» که حامل پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام با هدف شرکت در برنامه‌های سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) سفر دو روزه‌ای را به استان هرمزگان داشته است که با استقبال پرشور و گرم مؤمنان این استان مواجه شد.

کاروان «سفیران کریمه» که اعضای آن را حجت الاسلام فاطمی نسب، مشاوره رسانه ای تولیت، سید علی حسینی نژاد، از مداحان اهل بیت(س) و جمعی از خادمان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تشکیل می دادند، در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس مورد استقبال علما، روحانیان و خیل کثیری از اقشار مختلف مردم قرارگرفت. حضور سفیران کریمه در جمع نیروی دریایی سپاه و تکاوران نیروی دریایی ارتش از مهم‌ترین برنامه‌های این کاروان در این سفر دو روزه بود.

این کاروان در تمام مراحل سفر به‌درستی به تبیین جایگاه ایدئولوژیک حرم حضرت معصومه علیهاالسلام در مناسبات جهان اسلام پرداخت؛ این در حالی است که این کاروان در این سفر با حضور در امامزاده سید مظفر جزیره قشم و امامزاده سید مظفر بندرعباس با اجرای برنامه سخنرانی و مرثیه‌سرایی در سوگ حضرت معصومه علیهاالسلام به ادای خدمت به ساحت مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام پرداخت.

حضور در سوگواره شعر حضرت معصومه علیهاالسلام در روستای چاه خرگ بندرعباس که برگزاری مراسم مذهبی در این روستا با سخنرانی و مرثیه‌سرایی همراه بود، از دیگر اقدامات کاروان «سفیران کریمه» بوده است.

از دیگر برنامه های کاروان سفیران کریمه می توان به حضور در روستای بندزرک بندرعباس و شرکت در مراسم چهلم دو شهید گمنام که در روز شهادت امام رضا علیه السلام در این بخش به خاک سپرده‌شده بودند؛ همچنین اجرای برنامه در مسجد حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام بندرعباس در شام رحلت حضرت معصومه علیهاالسلام اشاره کرد.