به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم فخر روحانی در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در بیان گوهر بار خود زنان را مبدأ تحولات در جامعه بشری و کانون انسان سازی می دانند، افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود و این زن است که زمینه‌ساز سیر صعودی و تکاملی مرد در عالم خلقت می شود.
وی افزود: بر همین اساس عامل سقوط یا صعود یک تمدن، زنان آن تمدن هستند و زنان عفیف و پاکدامن همواره مردانی وارسته و انسان‌هایی شایسته تربیت کرده‌اند که نه تنها سرنوشت خود بلکه سرنوشت تمدن بشری را تغییر داده اند.
خطیب حرم مطهر تصریح کرد: خداوند سرنوشت بشریت را با تربیت در دستان زنان قرار داده به همین دلیل مادران باید در تربیت دختران خود به عنوان زنان آینده یک سرزمین بسیار تلاش کرده و فکر نکنند که فقط باید به دختران خود آموزش دهند که درس خوانده و یا در اجتماع امروز حضور فعالی داشته و شاغل شوند بلکه باید به دختران خود بیاموزند که چگونه زنان خانه دار و مربیان خوبی برای فرزندان خود باشند.
خانم فخر روحانی با اشاره به اینکه متأسفانه ما امروزه در تربیت دختران خود به بیراهه رفته و تصور می‌کنیم باید دختران را هم پای پسران برای تحصیل به دانشگاه فرستاده یا برای کسب استقلال راهی بازار کار کنیم، ادامه داد: ما وظیفه داریم دختران خود را با معرفت و کسب علم آشنا کنیم اما این کسب علم و مدارج بالای علمی نباید برای آن‌ها هدف باشد بلکه باید از این ابزار در راه رسیدن به رسالت واقعی خود که همان تربیت فرزندان صالح بوده استفاده کنند.
وی افزود: جهاد زن خوب شوهرداری و تربیت مردان و زنانی معراجی است و به خاطر همین رسالت سنگین وظیفه تأمین معاش از دوش زن برداشته شده تا او با آسودگی خاطر بتواند انسان‌هایی وارسته و تمدن ساز تربیت کند.
وی با اشاره به اینکه رسالت زن فرزند پروری بوده و ایفای نقش‌های اجتماعی در حاشیه این رسالت او قرار دارد، اظهارکرد: اسلام با حضور فعال زن در اجتماع مخالف نیست اما تأکید دارد این حضور باید به گونه‌ای باشد که با رسالت خانوادگی زن در تضاد نباشد و اگر زمانی این تضاد به وجود آمد زن باید وظیفه مادری و تربیتی خود را در اولویت قرار دهد.