به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین وحید پور در برنامه زمزم معرفت که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار می شود خاطرنشان کرد: اینکه بعضی افراد با این تصورکه عزاداری برای امامان معصوم(ع) حد ومرز ندارد وبه هر طریقی باید برگزار شود باعث ایجاد مزاحمت وشلوغی در مکان های عمومی می شوند، از نظر شرع اسلام پذیرفته نیست.
وی در پاسخ به سوالی راجع به حج افرادی که در حادثه منا کشته شده اند، تصریح کرد: کسانی که در حادثه منا کشته شده اند چون محُرم شده اند، حج آنها تمام است ولی کسانی که مجروح شده اند باید یا خود حج را تمام کنند ویا کسانی به نیابت ازآنها اعمال حج را انجام دهند.
کارشناس این برنامه با بیان اینکه دست زدن به اسماء خداوند وائمه اطهار(ع) بدون وضو جایز نیست، گفت: کسی که از گردنبند یا انگشتری که اسامی خداوند یا امامان معصوم(ع) برآن حک شده است استفاده می کند باید به گونه ای باشد که از نظر عرف باعث هتک حرمت نشود وبدون وضو بدنش با آنها تماس پیدا نکند.
سخنران حرم مطهربا اشاره به اینکه زن باید زینت وزیورآلات خود را از نگاه نامحرم بپوشاند، خاطرنشان کرد: خانم هایی که از زینت ومروارید برای آرایش صورت ودندان های خود استفاده می کنند نباید این آرایش و زینت را در معرض دید نامحرم بگذارند وموقع سخن گفتن هم جایز نیست نامحرم دندان های آنها را ببیند.
وی با بیان اینکه هزینه کردن برای صورت ودندان مصداق اسراف است،افزود: استفاده از زیورالات در حد متعارف وعرف جامعه مانند استفاده از النگو با گردنبند اشکال ندارد ولی زیورالاتی که خارج از عرف باشند جز هزینه زندگی محسوب نمی شوند وباید خمس آنها را پرداخت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین وحید پورهمچنین در پاسخ به سوالی در مورد واجب بودن نفقه پدر ومادر بر فرزند گفت: یکی از حقوق واجب پدر ومادر بر فرزند چه پسر یا دختر، پرداخت نفقه آنهاست واگر پدر ومادر ازعهده هزینه زندگی برنمی آیند علاوه بر اینکه بر پسرواجب است هزینه آنها را پرداخت کنند دختر هم اگر درآمدی دارد باید به انها کمک کند.
وی با بیان اینکه احکام شرع اسلام ملاک حلال یا حرام بودن کارهایی مانند شنیدن موسیقی و.. است، تصریح کرد: گاهی در انجام کاری مفسده ای وجود دارد که به ظاهر دیده نمی شود به عنوان نمونه شنیدن موسیقی هایی که مناسب مجالس لهو است گرچه ممکن است باعث شادی یا آرامش فرد در همان لحظه شود ولی در واقع انسان را گمراه وبه فساد می کشاند.