به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علهیا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در مراسم عزاداری شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) که در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در فضیلت صلوات بر حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت اطهار می فرمایند«هنگامى که پیامبر صلى الله علیه و آله را یاد کردند زیاد بر او صلوات بفرستید زیرا همانا کسى که یک بار بر پیامبر صلى الله علیه و آله صلوات بفرستد خداوند در هزار صف از فرشتگان هزار بار بر او صلوات مى فرستد و آفریده اى از آفریدگان خدا باقى نماند مگر این که به خاطر صلوات خدا و صلوات فرشتگانش  بر او صلوات مى فرستند و جز نادان مغرور که خدا و رسول از او بیزارند کسى از این ثواب رو نمى گرداند».
وی افزود: خداوند متعال در بیانی روشن در آیه ۱۰۷ سوره انبیاء چنین می فرماید«وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَهً لِلعالَمینَ؛ ای پیامبر ما تو را فرستادیم تا رحمتى بر اهل عالم باشی».
این سخنران تصریح کرد: دانشمندی یهودی نزد امیرالمومنین آمده پرسید یا امیر المومنین آیا تو پیامبری امام (ع) فرمودند وای بر تو من فقط «بنده زیردستی از بندگان محمّدم ».
حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: از این روایت شریف می‌توان فهمید که وجود اقدس نبی اکرم (ص) یک نحوه برتری نسبت به امیرالمومنین(ع) دارد و این برتری صرفاً یک برتری دنیوی نیست.
وی به تبیین  ابعاد رأفت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: « عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع أَنَّهُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ نُورَ مُحَمَّدٍ ص قَبْلَ الْمَخْلُوقَاتِ بِأَرْبَعَهَ عَشَرَ أَلْفَ سَنَهٍ وَ خَلَقَ مَعَهُ اثْنَیْ عَشَرَ حِجَاباً وَ الْمُرَادُ بِالْحُجُبِ الْأَئِمَّهُ ع : امام علی (ع) فرمودند: همانا خداوند متعال نور محمّد را چهل هزار سال قبل از مخلوقات خلق نمود. و همراه او دوازده حجاب نیز آفرید که مراد از حجابها ائمه هستند».
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد:حضرت علی (ع) خود را عبد نبی اکرم(ص) معرّفی می کند؛ بنابراین روشن است که مراد از این عبد بودن معنی دنیوی آن نیست بلکه مقصود این است که وجود نبی (ص) واسطه‌ فیض ربّ العالمین است.
کارشناس دینی با بیان اینکه نماز شب بر پیامبر اکرم(ص) واجب بود، اظهار کرد:خداوند در آیه ۷۹ سوره اسراء می فرماید«و من اللیل فتهجد به نافله لک عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا؛ یعنی پاسی از شب را زنده بدار که نافله ای مخصوص تو است، باشد که پروردگارت تو را به مقامی ستوده برساند» که این مقام ستوده همان مقام محمود و برترین مربته شفاعت در عالم کائنات است.