به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، در مسجد اعظم یاد مرگ را مبنای اساسی اعتدال در رفتارهای اجتماعی توصیف کرد و گفت: یادآوری مرگ در رفتارهای اجتماعی تأثیرات فراوانی دارد.
وی افزود: یاد مرگ در دنیا می‌تواند آنان را به سوی برترین کمالات انسانی هدایت کند و تمدن اسلامی را با هنجارهای پسندیده انسانی به نمایش بگذارد.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی با اشاره به اینکه مؤمن واقعی در کلام حضرت رسول چهار ویژگی دارد، گفت: دوری از دنیا،روی آوردن به آخرت، توشه برداشتن برای مرگ و آمادگی برای قیامت از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مؤمن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی جهان امروز را برای قلب جوانان، زندانی بزرگ توصیف کرد و افزود: دشمنان اسلام حتی عرضه بکار بستن بمب اتم یا هر سلاح دیگر را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند.
وی فضای مجازی و دور نگه داشتن امت اسلام از سیره معصومین علیهم السلام را بمب اتم دشمن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: به اعتقاد امام حسن‌ عسکری(ع) تلاوت قرآن مرهمی قوی برای این سم پاشی بزرگ دشمن است.
سخنران مسجد اعظم تصریح کرد: خودداری از ورود به صفحه‌های اجتماعی در فضای مجازی بدون ضرورت یک راهبرد اساسی برای مقابله با دشمن در سبک زندگی اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: تأمل در آیات روح بخش قرآن کریم یکی دیگر از راهبردهای مقابله با تاکتیک‌های دشمن در جنگ نرم فرهنگی است.
وی به تبیین شرایط تولد امام زمان(عج) در زمان امامت پدر بزرگوارشان پرداخت و با اشاره به اینکه هیچ چیز نمی‌تواند جلوی مقدرات الهی را برای پیروزی حق بر باطل بگیرد، گفت: کفر هر چند که در مقابل حق زیرک و باهوش باشد باز هم در مقابل قدرت لایزال الهی هیچ است و همین موضوع موجب شد که با وجود توطئه های دشمنان برای ترور امام زمان(عج) آن‌ها نتوانند به هیچ کدام از اهداف خود برسند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه امروز دشمن با نفوذ نفاق در جامعه اسلامی می‌خواهد راه امام زمان(عج) را سد کند، یادآور شد: عمل به قرآن و ولایتمداری راهکار غلبه بر دشمنان در عصر غیبت است.