مولوی محمد حسن برفی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه اختلاف بزرگترین دشمن مسلمانان بوده و نیروی امت را تضییع می کند، گفت: اختلافات موجب شده که نیروی امت که باید صرف توسعه دینی شود در راه جنگ بیهوده و نافرجام مذهبی صرف شود.
امام جمعه طبس مسینا با اشاره به اینکه اختلاف مذهبی موجب شده که گروه تروریستی مانند داعش به اسم اسلام چهره اسلام را زشت و بد جلوه دهد، افزود: تنها روشی که می‌توان دست گروه‌های تروریستی و مستکبران را از جهان اسلام  کوتاه کرد وحدت است.
پژوهشگر و نویسنده اهل سنت ادامه داد: همانطور که مسلمانان در جهان اسلام به ناموس و نماز خود اهمیت می‌دهند باید به مسأله وحدت هم اهمیت دهند زیرا در حال حاضر وحدت حیاتی ترین موضوع برای امنیت جهان اسلام و خاموش شدن آتش جنگ است.
مولوی برفی تصریح کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای هم اندیشی علمای شیعه و سنی است تا به این وسیله بتوانند راه‌های غلبه بر دشمن و پایان دادن به اختلافات را بررسی کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم باید بر مدار ولایت حرکت کنند تا وحدت امت اسلامی از بین نرود یادآور شد: اگر رهبران کشورهای اسلامی هم مانند رهبر انقلاب مردم را به وحدت دعوت کرده و بر نقاط اختلاف تأکید نکنند امنیت در کشورهای اسلامی فراهم شده و دیگر دشمنان اسلام نخواهند توانست با استفاده از شکاف های مذهبی بر جان، مال و ناموس مسلمانان مسلط شوند.
لازم به ذکر است مولوی محمد حسن برفی نویسنده کتاب های سیمای علی(ع) و سیمای حسنین(ع) از منظر اهل سنت است.