حجت الاسلام  والمسلمین علی اشرف عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، با تاکید براینکه امسال ۸ ایستگاه صلواتی به همت مردم و با محوریت حرم مطهر شکل گرفته است، اظهار داشت: این ۸ ایستگاه صلواتی مردمی با حضور نیروهای مردمی از اقشار مختلف مردم و با هزینه خود مردم تشکیل شده است.

وی هدف از حمایت و پشتیبانی از این ایستگاه های صلواتی مردمی توسط حرم مطهر را در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران و زیر نظر اداره خدمات زائرین عنوان کرد و گفت: این ۸ ایستگاه از روز سه شنبه مصادف با ولادت امام حسن عسکری(ع) فعالیت خود را آغاز کرده اند و در هریک از سه وعده صبحانه ناهار و شام بیش از ۷ هزار دست غذا در میان زائران و مجاوران توزیع شده است.

مدیر حرم مطهر با بیان اینکه این ایستگاه های صلواتی تا روز جمعه ظهر به در خدمت زائران هستند، تصریح کرد: علاوه بر وعده های اصلی میان وعده هایی شامل کیک و خرما و حلوا و چای و شیرکاکائو به تعداد بیش از ۵۰ هزار عدد تهیه شده و بین مردمی که برای این ایام به حرم بانوی کرامت می آیند، توزیع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ ایستگاه صلواتی را نیروهای مردمی عراق اداره می کنند، گفت: دو ایستگاه صلواتی دیگر نیز توسط هیئات و گروه های مردمی هموطنمان که اعلام آمادگی کرده اند، در همین ایام در حال راه اندازی است که کار جانمایی آن در صحن جواد الائمه انجام شده است.

وی مکان این ایستگاه ها را اینگونه تشریح کرد: ۸ ایستگاهی که تاکنون راه اندازی شده اند و از سه شنبه فعالیت می کنند، در صحن جامع فاطمی ۲ ایستگاه، در صحن جواد الائمه ۴ ایستگاه و در میدان امام خمینی (ره) و نیز پارکینگ شرقی  هر کدام یک ایستگاه است که دو ایستگاه دیگر هم در صحن جواد الائمه به آن افزوده می شود.

مدیر حرم مطهر خطاب به مومنین و زائران و مجاوران و یا هیئات و گروه هایی که قصد دارند در این امر و یا ایستگاه های صلواتی دیگری که با محوریت حرم و نظارت و مدیرت حرم مطهر در ایام رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها و سایر ایام سال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بانیان محترم و مجریانی که می خواهند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند علاوه بر مراجعه به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر می توانند از طریق سامانه تلفنی دریافت هدایا و نذورات با شماره گیری عدد #۱*۲۵۱*۷۴۱* از طریق تلفن همراه اقدام به پرداخت نذورات کنند.

حجت الاسلام و والمسلمین عبدی تصریح کرد: علاوه براین طریق می توانند با حضور در اداره خدمات زائران در صحن امام هادی(صحن عتیق) راهنمایی لازم را در خصوص پرداخت نقدی و غیر نقدی نذورات برای ایستگاه های صلواتی و راه اندازی این ایستگاه ها توسط گروه ها و هیئات مذهبی سراسر کشور را دریافت کنند.