حجت الاسلام والمسلمین فتح الله زاده در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره فعالیت های واحد مشاوره حرم مطهر گفت: ویژگی بارز مشاوره در حرم مطهر، مشاوره دینی و بر اساس آموزه ها و سیره معصومین علیهم السلام و بزرگان دینی می باشد.
مدیر مرکز مشاوره و پاسخگویی حرم مطهر ادامه داد: در صورتی که نیاز مراجعه کنندگان به مشاوره های تکمیلی باشد، از سوی واحد مشاوره به مراکز مربوطه و نهادهای فعال در این عرصه معرفی می شوند.
وی با اشاره به حضور کارشناسان خبره و متخصص در واحد مشاوره حرم، اظهار داشت: کارشناسان مشاوره حرم مطهر که اکثرا از طلاب و فضلای حوزه هستند، قبل از پذیرش از سوی کارگروه مشاوره حرم مطهر مورد گزینش و مصاحبه قرار می گیرند و در صورت تأیید، مشغول به کار می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین فتح الله زاده با تأکید بر این که در ارائه خدمات مشاوره ای، اولویت با زائران است، افزود: افراد برای بهره مندی از خدمات مشاوره ای حرم مطهر می توانند به صورت حضوری یا تلفنی (۳۷۱۷۵۴۵۰ و ۳۷۱۷۵۴۲۰) وقت مشاوره گرفته و با حضور در حرم مطهر، در زمینه های مختلف خانواده، امور تربیتی، ازدواج، تحصیل، تغذیه و… مشاوره بگیرند.
وی ادامه داد: واحد مشاوره حرم مطهر با حضور ۳۲ مشاور در بخش خواهران و ۳۴ مشاور در بخش برادران در حال فعالیت است که صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۲ ویژه بانوان، در فضایی کاملا زنانه و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰، ویژه برادران می باشد. محل مراجعه این واحد از ورودی صحن جواد الائمه علیه السلام، طبقه فوقانی از درب ۱۸ است.
مدیر مرکز مشاوره و پاسخگویی حرم در پایان افزود: در واحد مشاوره آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ۴ اتاق مشاوره به صورت همزمان فعال است که در ماه، به صورت میانگین، به ۹۰۰ نفر از زائران و مجاوران بانوی کرامت خدمات مشاوره ای ارائه می گردد.