به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) درباره فتح خیبر گفت: پس از رشادت امام علی علیه السلام و فتح خیبر، یهودیان باغ فدک را که گفته می شد ۱۰۰۰ نفر در آن مشغول به کار بودند، به پیامبر(ص) دادند و ایشان نیز این باغ را به فاطمه سلام الله علیها اهدا نمودند.
وی با بیان این که این اقدام پیامبر(ص) اطاعت از امر الهی بود، ادامه داد: این سؤال مطرح است که نبی مکرم اسلام(ص) که فدک را به حضرت صدیقه کبری(س) اهدا کرده بودند، چه دلیل داشت که آن را از او پس بگیرند؟
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی درباره احکام هدیه دادن در اسلام گفت: از جمله مواردی که نمی توان هبه را بازپس گرفت، هبه به ذی رحم است که به آنها تسلیم شده است. اگر پدر به فرزند خود زمین یا کالایی را هبه کرده و در اختیار او قرار گرفته باشد، نمی تواند آن را بازپس بگیرد.
وی با اشاره به غصب فدک پس از رحلت پیامبر(ص) گفت: غاصبان فدک برای این که جهت شرعی به کار خود بدهند، بیان داشتند که فدک مال عنوان پیامبر(ص) و برای عموم مسلمانان بود که بعد از او به خلفا می رسد.
این سخنران ادامه داد: فدک بدون خون ریزی به پیامبر(ص) رسید که بر اساس آیه قرآن کریم، چنین اموالی برای خدا و پیامبر(ص) است و پیامبر(ص) نیز به امر خدا آن را به دخترشان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اهدا نمودند.
وی درباره خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد النبی(ص) گفت: برای این که خلافت حضرت علی علیه السلام تضعیف شود، فدک غصب شد و حق دختر پیامبر(ص) پایمال شد، هرچند حضرت زهرا سلام الله علیها حقانیت ادعای خود را ثابت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در پایان خاطرنشان کرد: مطرح کردن فدک از سوی شیعه، جدال بر سر یک باغ نیست، بلکه تأکید بر سند مظلومیت و حق پایمال شده اهل بیت علیهم السلام است.