به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم افتتاح رسمی برنامه های نوروزی آستان مقدس که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: سالی که گذشت به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها ختم شد و آغاز سال ۹۵ نیز مزین به نام مبارک این بانوست.
تولیت آستان مقدس درباره خدمت رسانی خادمان بانوی کرامت به زائران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: کسی که عارف به حق این بانو باشد و ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. ما باید در هر مقام و جایگاهی زائر این حضرت باشیم و نسبت به جایگاه ایشان نیز به معرفت برسیم.
وی ولایت مداری را معنای عارف شدن به حق حضرت عنوان کرد و گفت: معرفت یافتن به حق حضرت معصومه سلام الله علیها یعنی این که این بانو را به عنوان حجت خدا زیارت کنیم و نه به عنوان شخصی محبوب. چنین اعتقادی به زائر حضرت معصومه سلام الله علیها چنان ارزشی می دهد که بهشت را بر او واجب می کند.
آیت الله سعیدی با اشاره به فرازهایی از زیارت نامه بانوی کرامت گفت: در این زیارت نامه که از امام رضا علیه السلام عنوان شده است، از حضرت معصومه سلام الله علیها درخواست می کنیم که ما را در بهشت شفاعت نماید؛ به این معنی که بهشت دارای درجات و مراتبی است که برای رسیدن به آن نیازمند شفاعت این بانو هستیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خادمان بانوی کرامت را مورد توجه قرار داد و گفت: شما اولا و احق به هر کسی هستید که زیارت ولایت مدارانه داشته باشید بنابراین باید از سر عشق و محبت ولایت اهل بیت علیهم السلام را زیارت کنید و جزو بهترین زائران این بانو باشید.
وی در ادامه حرم بانوی کرامت را مظهر انقلاب دانست و گفت: ما وظیفه داریم که نشان دهیم آستان مقدس مظهر انقلابی است که آن انقلاب برخاسته از ولایت الله و ولایت اهل بیت علیهم السلام است. این مکان زاییده انقلابی است که حضرت معصومه سلام الله علیها ایجاد کردند.
آیت الله سعیدی افزود: مگر می شود حرم را بدون انقلاب تصور کرد، حتی بدون در نظر گرفتن انقلاب زیارت نمود. این که اهل بیت علیهم السلام گره از کار انسان ها باز می کنند یا بیماران را شفا می دهند، برای این است که مردم بدانند ولایت الله در ولایت اهل بیت علیهم السلام جاری است؛ از این رو به دست آنها، چنین کراماتی رقم می خورد.
وی خاطرنشان کرد: ما که در این مکان مقدس به خدمت گزاری مشغول هستیم و در کشور ما انقلاب شده است، نباید اجازه دهیم این جلوه انقلاب و ولایت بی رنگ یا مغفول شود؛ این مسئله باید در تمامی برنامه ها و سخنرانی ها در نظر گرفته شود. البته این اهتمام نباید در تظاهر خلاصه شود، بلکه مردم باید محتوای ولایی و انقلابی را در این مکان مقدس درک کنند تا نسبت به آن علاقه مند شوند.
تولیت آستان مقدس در ادامه افزود: رفتار خوب و بد ما به عنوان خادم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از سوی مردم به نام این بانو دیده می شود، از این رو باید تلاش کنیم زینتی برای این بانو باشیم.
خاطرنشان می شود در ابتدای این مراسم، جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد آیین های فاطمی و معاون اجرایی آستان مقدس و حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان گزارشی از برنامه های نوروزی حرم مطهر ارائه دادند.