به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، کارشناس فنی و مهندسی آستان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تولیت آستان در زمینه ترویج و گسترش هنر و معماری اسلامی در اماکن مقدس ائمه معصومین سلام الله علیهم، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مجموعه ای از موضوعات هنری چون ، سنگ تراشی ، گچ بری ، آینه کاری ، کاشی کاری و معرق کاری در بناهای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه بکارگیری شود .

مهندس محمود نژاد افزود: در این نمایشگاه مراحل کامل هنرها و معماری اسلامی بکارگیری شده در ساخت بناهای حرم مطهر ، از صفر تا صد به صورت عملی ، مکتوب و تصویری در معرض دید بازدید کنندگان ، خصوصا اساتید دانشگاه و فرهیختگان علاقه مند به هنر و معماری قرار داده شده است.

وی گفت: هم اکنون به جز صحن های امام هادی که در حال تکمیل و بازسازیست و صحن فاطمی که در حال ساخت و توسعه است ؛ تمامی صحن ها و رواق های حرم مطهر بطور کامل به بهره برداری زائرین رسیده است؛ اگر چه بخش هایی از صحن فاطمی از جمله کتابخانه آن و بخشی از صحن آن از دو سال پیش در اختیار زائرین قرار گرفته بود.

محمود نژاد افزود: طرح سنگ تراشی نور سپید ، شامل رحل و قرآن یکپارچه از سنگ با راهنمایی آیت الله سعیدی تولیت آستان ، طراحی بنده ، خطاطی آقای کشفی و سنگ تراشی مجموعه ای از هنرمندان شیرازی اجرا و در ضریح شبستان نجمه خاتون قرار داده شده است که در صفحه سمت راست آن سوره حمد و در صفحه چپ سوره قدر و در حاشیه اسماء متبرک ائمه معصومین سلام الله علیهم سنگ تراشی شده است.

نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم از پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ تا جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ صبح ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و عصر ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ پذیرایی بازدیدکنندگان خواهد بود.