به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مهدی عباسیان با بیان اینکه در ایام نوروز پزشک عمومی ، اورژانس آقایان و خانم ها، داروخانه، تزریقات و نوار قلب به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران بود، اظهار داشت: ۳۷۸۳ نفر از زائران و مجاوران بانوی کرامت با مراجعه به پزشک عمومی درمانگاه ویزیت شده اند .

وی ادامه داد: تعداد ۵۲۸۲ مورد تزریقات زنان و مردان در ایام نوروز انجام شد و قریب به ۱۸ هزار زائر و مجاور با مراجعه به داروخانه آستان موارد مورد نیاز را دریافت کردند ۱۰۹ مورد خدمات اورژانسی ارائه شد.

عباسیان با بیان اینکه رادیولوژی و سونوگرافی از دیگر بخش های فعال درمانگاه در نوروز ۹۵ بود، اظهار داشت: با توجه به عنوان درمانگاه آستان که درمانگاه خیریه است با معرفی نامه های رسیده به نیازمندان نیز خدماتی رایگان ارائه شد.

مدیر بهداشت و درمان آستان خدمات ارائه شده در فوریت های پزشکی را ۱۳۶۸ مورد عنوان کرد و گفت: ۱۴ مورد مسمومیت غذایی در کنار ۷۳۰ مورد کنترل فشار خون از جمله فعالیت های فوریت های پزشکی بود که علاوه بر آن ۴۶۰ مورد مشاوره درمانی و دارویی ، تعدادی پانسمان، مشاوره اعصاب و روان و اعزام بیماران قلبی و عروقی ترومای به سر و پا واعزام به مراکز درمانی در نوروز ۹۵ انجام شد

وی همچنین به غرفه بهداشت و درمان در نمایشگاه فاطمی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که در صحن جامع فاطمی برگزار شد، با حضور کارشناس مربوطه کنترل قند خون، کنرل فشار خون و قدو وزن به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان انجام شد و قریب به ۱۰۰۰ نفر مشاوره پزشکی دریافت کردند.

عباسیان از دیگر اقدامات بهداشت و درمان را ضدعفونی بیش از ۱۰۰ متر مربع در این یام برشمرد و گفت: کلر سنجی آب آشامیدنی و تایید سلامت آن و نظارت و کنترل بر مسایل بهداشتی به صورت روزانه و موردی انجام شده است.