به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام و المسلمین ملکی عصر دیروز در برنامه زمزم معرفت که شبستان امام خمینی ره برگزار شد گفت: قرآن یک معجزه جاوید است و مسلمان نمی تواند بدون عمل به دستورات  این کتاب زندگی کند. زیرا در حقیقت این کتاب برای راهنمای مردم آماده است و راه سعادت و شقاوت را به روشنی نشان داده است.

وی افزود: بر اساس حدیث ثقلین  راه نجات از چاه دنیا چنگ زدن به ریسمان قرآن است و کسی که به دستورات قرآن عمل کند را کمال و تعالی را طی خواهد کرد . همچنان که سال نو می شود و در فصل بهار زمین مرده با استفاده از گرمای عالم  با همه توان خود برکات خود را آشکار کرده و زنده می شود قرآن کریم نیز باعث زنده شدن قلب مرده انسان می شود، به شرط آنکه به آن تمسک جوییم

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم در مورد دشمنان این کتاب آسمانی که همه توان خود را بکار می گیرند  تا ما از معارف این کتاب  استفاده نکنیم گفت: ابلیس ، هوای نفس و دشمنان اسلام تمام توان خود راخرج می کنند را انسان ها از تعالیم این کتاب آسمانی استفاده نکنند.

خطیب حرم مطهر در مورد راه درک و فهم آیات قرآن اشاره کرد: برای اینکه بتوانیم آیات این کتاب نورانی را درک کنیم اول باید اهل نماز باشیم زیرا کسی که اهل نماز باشد سر تسلیم و بندگی در مقابل خدای متعال فرود آورده و به طبع نماز سعی می کند تمامی کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهد درحقیقت به طور مستمر یاد خدای متعال خواهد بود و برای انجام کارهای خیر مجاهده وتلاش می کند پس خداوند چشم، گوش و قلب او را برای فهمیدن معارف کتابش باز خواهد کرد.

وی در پاسخ به شبهه ای که دشمنان اسلام به آیه ۲۲۳ سوره بقره وارد کرده اند که در این آیه خداوند به زنان توهین کرده است توضیح داد : خداوند در این آیه می فرماید «نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنىَ‏ شِئْتُمْ وَ قَدِّمُواْ لِأَنفُسِکمُ‏ْ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ اعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلَاقُوهُ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِین» زنان شما کشتزار شما هستند پس از هر جا [هر وقت] که خواهید به کشتزار خود [در] آیید و آنها را براى خودتان مقدم دارید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را دیدار خواهید کرد و مؤمنان را [به این دیدار] مژده ده.(البقره، ۲۲۳)

وی افزود: خداوند در این آیه، زن را در جایگاه تربیت کننده و پرورش دهنده انسان قرار داده است همچنانکه  در کشاورزی نگهداری و پرورش یک دانه بسیار مهم تر از کاشتن دانه است. خداوند در آیات دیگر مرد را موظف کرده که محیط آرام برای زن فراهم کند تا زن  به بهترین وجه ممکن وظیفه تربیتی خود را در نقش مادر انجام دهد .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد : حضرت امیر المومنین علی علیه السلام به برادرش گفت می خواهم همسری از قبیله شجاعان اختیار کنم تا فرزندان شجاع و غیرتمند از او داشته باشم لذا حضرت ام البنین علیها السلام را انتخاب کردند مادر شیرمردانی مثل حضرت ابوالفضل علیه السلام و برادرانش بود.