به گزاش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام و المسلمین رضایی قمی عصر دیروز در شبستان امام خمینی(ره) درباره امام شناسی گفت: زیارت جامعه کبیره معجزه ماندگار از امام هادی سلام الله علیه است که در آن ۲۵۰ فراز از امام شناسی مطرح گردیده که هر کدام عصاره ای معرفتی درباره ائمه اطهار علیهم السلام می باشد.

وی با بیان اینکه در این زیارت آماده است، هرکس ولایت اهل بیت علیهم السلام را بپذیرد قطعاً نجات پیدا می کند و هرکس نپذیرد قطعاً هلاک خواهد شد، گفت: امام هادی سلام الله علیه می فرماید: « محبت ما اهل بیت در قلب مومنان ریشه دارد و آنها به ما احتیاج دارند» یعنی ائمه اطهار علیهم السلام به اذن خدای متعال می توانند مشکلات جسمی، روحی، اجتماعی، سیاسی و… را برطرف کنند.

وی در ادامه به زمینه سازی سه امام بزرگوار قبل از آغاز امامت امام دوازدهم اشاره کرد و گفت: این سه امام همام در مجموع۹۹ سال عمر کردند و غالباً در سن پایین به امامت رسیده اند و همچنین خیلی زود شهید شده اند. مردم در اکثر اوقات به آنها دسترسی نداشته اند لذا از امام دهم به بعد سیستم وکالتی آغاز شد یعنی این امامان عظیم الشأن وکلایی برای رفع نیازهای مردم انتخاب و معرفی می کردند.

خطیب حرم مطهر در مورد شخصیت امام جواد سلام الله علیه گفت: امام نهم شیعیان در سن ۵ یا ۸ سالگی به امامت رسید این نشان می دهد امامت و ولایت به سن و سال ربطی ندارد. این امام همام مانند دیگر ائمه دارای علم خدایی بوده لذا قدرت فراوانی در حل مشکلات داشته اند به طوری که ایشان در منا به ۳۰ هزار سئوال جواب قانع کننده و کامل دادند.

حجت السلام و المسلمین رضایی قمی در ادامه درباره جواب های امام هشتم شیعیان به سئوالات مردم گفت: سئوالاتی که از ایشان شده است تمامی امور را شامل می شود از جمله فقه، طب، سیاست، توحید و … است به طور مثال از ایشان سئوال شده که چگونه می توان خداوند عزوجل را دید در حالی که طبق آیه قرآن ایشان را نمی توان با چشم سر دید؟ ایشان فرمود: دامنه دید چشم دل بسیار وسیعتر از چشم سر است شما با چشم دل می توانید به شهرهایی که در آن نیستید بروید لذا خدای متعال را باید با چشم دل درک کرد یا در جواب سئوال یکی دیگر از محبان به علت زیاد بودن علم شان اشاره کرده فرمودند: اگر خداوند بخواهد تمامی علوم را به پشه بدهد قطعاً می تواند حال ما اهل بیت که کرامت و بزرگیمان از همه مخلوقات بالاتر است.