مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: به مناسبت ولادت حضرت رسول(ص) دوره کوتاه مدت «مولود رحمت» با محوریت شخصیت شناسی حضرت رسول(ص) در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار می شود.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر با تاکید براین که جامعه امروز تشنه معارف ناب محمدی است، گفت: به طور یقین اگر ابعاد شخصیتی حضرت رسول(ص) به عنوان الگوی قرآنی برای بشریت به نسل جوان معرفی شود آنها بی درنگ به جای الگو برداری از قهرمانان سریال ها و فیلم های خارجی به الگو برداری از حضرت رسول(ص) و شخصیت ایشان اقدام خواهند کرد.

شهبازی افزود: اولین قدم برای ساخت و حرکت در مسیر یک جامعه متعالی دین محور، معرفی شخصیت های و اسوه های حسنه است که این موضوع در آیه ۲۱ سوره احزاب« لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا» مورد تاکید قرار گرفته و برگزاری دوره های معارفی کوتاه مدت می تواند اولین قدم در زمینه حرکت به سوی چنین جامعه ای باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اطلاعات عمومی و اختصاصی نسل جوان در مورد اسوه های قرآنی بسیار اندک بوده و حتی بیشتر از چندین سطر نمی شود، ادامه داد: برای جلوگیری از رشد جریان های افراطی و ضد دین در جامعه همانطور که گفته شد؛ باید اسوه های قرآنی یعنی حضرت رسول(ص) و اهل بیت ایشان به خوبی برای جوانان مسلمان معرفی شوند که تحقق این امر در قالب برگزاری دوره های معرفت افزایی ممکن است که واحد فرهنگی آستان مقدس با برگزاری دوره کوتاه مدت معارفی قصد دارد تا جایی که ممکن است به  تحقق این هدف جامه عمل بپوشد.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر با بیان این که هدف از برگزاری این دوره معارفی کوتاه  مدت تبیین ابعاد شخصیتی حضرت رسول(ص) و معرفی شاخصه های ولادت ایشان به بانوان است، تصریح کرد: این دوره معارفی کوتاه مدت از ۲۸ آذر  ماه آغاز شده و تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد.

وی با بیان این که تدریس این دوره معارفی را حجت الاسلام محمدی، مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر عهده دارد، تصریح کرد: این دوره معارفی در نوبت عصر برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.