زهرا سادات مؤذن در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه مرکز قرآن حدیث برای کودکان و نوجوانان از سنین ۸ سال به بالا دوره های قرآنی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار می کند، گفت: بهترین سن برای آموزش قرآن به کودکان از سنین نوجوانی بوده و بهتر است والدین از آموزش قرآن آن به صورت کلاسیک به کودکان خردسال خودداری کنند.

وی با بیان این که کودکان خردسال توان تحمل آموزش به شیوه کلاسیک یعنی در قالب کلاس های منظم و فشرده را ندارند،افزود: آموزش به شکل کلاسیک کودکان خردسال را از  فراگیری و یادگیری قرآن کریم دل زده می کند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: بهترین روش آموزش سوره های کوتاه قرآن کریم به کودکان خردسال آموزش بر مبنای مفاهیم و در قالب بازی، نمایش های عروسکی و قصه گویی است.

زهرا سادات مؤذن با تاکید بر اینکه خانواده اولین الگو و نخستین محیط تربیتی برای کودکان است، ادامه داد: خانواده ها نقش مؤثری در آموزش قرآن کریم و مانوس شدن کودکان با مفاهیم و آموزه های قرآن کریم دارند.

وی افزود: علت اینکه امروز قرآن کریم در میان نسل جوان و نوجوان ما مهجور بوده و نسل جوان و نوجوان ما قادر به روخوانی و روانخوانی درست قرآن کریم نیستند؛ این است که خانواده مسئولیت آموزش قرآن کریم به فرزندان خود را به سایر نهادها از جمله مدارس و مؤسسه های قرآن واسپاری کرده اند و از آن جایی که با این واسپاری فرهنگ قرآن خوانی و انس با قرآن در خانواده ها کمرنگ شده به همین دلیل نسل جوان و نوجوان به خوبی قادر به تلاوت و درک مفاهیم قرآن کریم نسیتند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) ادامه داد: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کشور خانواده های باید در کنار مراکز و مؤسسات قرآنی متولی آموزش قرآن کریم به نسل جوان و کودکان شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ قرآن آموز کودک و نوجوان در  رشته حفظ و ۳۵۰قرآن آموز در رشته قرائت در مرکز قرآن حدیث مشغول فراگیری هستند، ادامه داد: شیوه برنامه ریزی و آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان در مرکز قرآن و حدیث به شکلی است که کودک و نوجوان را برای فراگیری و یادگیری تحت فشار قرار نداده و در ایام سال تحصیلی تنها کودکان و نوجوانان یک روز در هفته  در دوره های آموزش قرآن کریم حضور دارند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) یادآور شد: خانواده های علاقه مند برای ثبت نام کودکان و نوجوانان خود در رشته های قرآن کریم همه روزه در ساعت های اداری می توانند به واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) واقع در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر مراجعه کنند.