بانوی اسپانیایی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اینجا مکان شگفت انگیز و روحانی و آرامش بخش بود و من از حضور خود لذت بردم و  دیدن این همه بانو که در حال عبادت خدا و به جای آوردن نماز بودند، شگفت انگیز بود.

خانم مارتا که به همراه خواهر خود ایتنتا از اسپانیان و دوستش خانم فرنچسکا از ایتالیا در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حضور یافتند، در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: سفر به ایران را دوست دارم و تا کنون سه دفعه به این کشور سفر کرده ام.

این بانوی مسیحی درباره تبلیغات دروغین درباره اوضاع امنیتی ایران گفت: ایران کشور زیبا و جالبی هست و ما اگر فکر می کردیم ایران کشور تروریستی هست اصلا به ایران سفر نمی کردیم و این سفر سوم من به ایران هست که هم دوست و هم خواهرم را با خودم آوردم.

وی که برای نخستین بار به قم سفر کرده بود، درباره نقاط مشترک اسلام و مسیحیت گفت: این دو آیین الهی نقاط مشترک زیادی دارند مثلا یک خدا را می پرستند و هردو به حضرت مریم اعتقاد دارند و هر دو از جنبه های زیادی دین صلح طلب هستند و هر دو برای صلح جهانی مؤثرند.

خانم مارتا ادامه داد: من دوست دارم ایران و مردمش را در کشورم معرفی کنم تا مردم فکر نکنند شما تروریست هستید و اگر فکر می کردیم تروریست هستید به ایران سفر نمی کردیم.

وی در ادامه درباره احساسش نسبت به حضور خود در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اینجا مکان شگفت انگیز و روحانی و آرامش بخش بود و من از حضور خود لذت بردم و  دیدن این همه بانو که در حال عبادت خدا و به جای آوردن نماز نماز بودند، شگفت انگیز بود.

این بانوی مسیحی در پایان خاطرنشان کرد: این اهتمام مسلمانان نسبت به عبادت خدا برایم جالب بود و قصد دارم درباره آن بیشتر مطالعه کنم.