حجت الاسلام علی فتح الله زاده در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: فعالیت های مناسب جهت انتقال مفاهیم دینی متناسب با سن کودکان پسر در رواق کودکان هر روزه صورت می گیرد و در ماه ربیع الاول نیز این فعالیت ها به صورت مستمر و گسترده در حال انجام است.
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس افزود: در ماه ربیع الاول بیش از ۳۰۰۰ نفر در قالب ۷۰ گروه به صورت اردوی یک روزه با عنوان ” یک روز به یاد ماندنی” دربخش رواق کودک از مدارس استان قم شرکت کرده اند.
حجت الاسلام فتح الله زاده خاطر نشان کرد: به غیر از پذیرش گروهی که هر روزه انجام می شود، پذیرش از کودکان پسر نیز به صورت انفرادی از ساعت ۹ الی ۱۳ و از ساعت ۱۵ الی ۱۹در این بخش صورت می گیرد.
وی با اشاره به اهم فعالیت ها و برنامه های این بخش گفت: برگزاری جنگ کودکانه ، غرفه خلاقیت شامل نمایش، نمایش خلاق، دومینو، میز شن و سفال و همچنین غرفه بازی ها شامل دارت، کبدی، استخر توپ ، سفره اعمال و گردونه ها از جمله خدمات ارائه شده در غرفه کودکان پسر است.
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی در ادامه با اشاره به خدمات نرم افزاری ، اضافه کرد: غرفه دیجیتال، غرفه بازی های مذهبی و چند رسانه ای، مسابقات دیجیتال از دیگر فعالیت های این بخش می باشد.
حجت الاسلام فتح الله زاده با تبیین ضرورت و اهداف ایجاد این بخش گفت: با توجه به ذهن فعال و تاثیر پذیری مضاعف کودک از برنامه های دریافتی ، ضرورت دارد فضایی متناسب جهت انتقال مفاهیم دینی در قالب برنامه های شاد وجذاب ایجاد شود لذا با پذیرش این کودکان و ارائه خدمات متنوع و مختلف به صورت مستمر می توان در کنار تفریحات سالم، تربیت اسلامی کودکان را در فضای معنوی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، نهادینه کرد.

انتهای پیام/ ۱۱۰