کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه حضرت رسول(ص) می فرمایند که هر کاری بدون نام  خدا آغاز شود، ابتر است، گفت: دست یابی به نتیجه مطلوب از اهداف سیره تربیتی بسم الله است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زین العابدین در دوره معارفی تفسیر تربیتی قرآن کریم در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه نام خداوند زینت بخش همه امور است و موجب تبرک و مبارک شدن کارها می شود، گفت: خداوند هم به دلیل تبرک کارها از نام خود در آغاز کلام استفاده می کنند و قرآن کریم با جمله« بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به سیره تربیتی بسم الله تأکید زیادی داشته و همواره در همه امور حتی آب خوردن و خوابیدن صحابه و مسلمان را به گفتن ذکر بسم الله دعوت می کردند، افزود: پیامبر(ص) همواره به صحابه می فرمودند که کارهای خود را با بسم الله آغاز کنسید زیرا هر کاری بدون بسم الله آغاز شود ابتر است و به نتیجه مطلوب نمی رسد.

کارشناس دوره های آستان حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: گفتن نام خدا در ابتدا و آغاز کار مانع نفوذ خناس های مختلف از جن، شیاطین و نیروهای منفی شده  و موجب می شود که کار به نتیجه مطلوب که همان رضایت خداوند است ختم شود.

زین العابدین باتأکید بر اینکه بسم الله جز سیره تربیتی حضرت رسول(ص) است، ادامه داد: برای اینکه در کارهای خود به نتیجه مطلوب خداوند دست یابیم بهتر است که همه کارها را با نام این عزیز قدرتمند آغاز کنیم تا کارها متبرک و مبارک شود.

وی تصریح کرد: واژه الله در جمله بسم الله جامع صفات خداوند است و منظور از الله که از ریشه اله و وله گرفته شده است معبود پرسیدنی است.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه منظور که کلمه وله حیران و سرگردانی است، گفت: ما به این علت به خداوند الله می گوییم که وادی معرفت به خدا وادی حیرت و سرگردانی است و هیچ کس توان شناخت ذات و کنه خداوند را ندارد.

زین العابدین یادآور شد: حتی عرب جاهلی قبل از پیامبر با واژه الله آشنا بود اما خداوند را به عنوان رب و مقام ربوبیت قبول نداشت و همواره در کنار الله سایر خدایان را مورد پرستش قرار می دادند و بت های زیادی را مورد پرستش قرار می دادند.

انتهای پیام/۱۱۲