استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سیره تربیتی حضرت خدیجه سلام الله علیها  گفت: این بانوی بزرگوار نخستین کسی هستند که پیامبر(ص) را تصدیق کرده و مصداق آیه « السابقون السابقون اولئک المقربون» هستند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در مراسم سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها، که در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها، ام الائمه هستند، گفت: اولین کسی که حضرت رسول(ص) را تصدیق کرد و به نبوت ایشان ایمان آورد حضرت خدیجه سلام الله علیها بود.

وی افزود: در زمانی که حضرت رسول(ص) از حمایت خویشان محروم بودند و همه به ایشان کفر ورزیده و ایشان محروم بودند، حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان نخستین بانو در کنار ایشان ایستاد و ایشان را تصدیق کرد، ایشان را یاری کرد و با یاری خود ایشان را بی نیاز کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه عده ای در راستای تحریف شخصیت بزرگان اسلام از جمله ابوطالب، عبدالمطب(ع) و حضرت خدیجه سلام الله علیها بیان می کنند که این بزرگواران بت پرست بوده اند، گفت: این سخن درست نیست بلکه مردم باید بدانند که این سه بزرگوار از ابتدا یکتا پرست و حنیف بوده و به خدای یگانه ایمان داشته و هرگز مشرک نبوده اند زیرا اگر خدای ناکرده سابقه شرک رد این بزرگواران وجود داشت، خداوند فرزندانی مانند حضرت رسول(ص) ، امام علی(ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها به ایشان هدیه نیم کرد.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با تأکید براینکه در عصر جاهلیت که زنان و مردان مشغول شهوت رانی بودند، حضرت خدیجه سلام الله علیها لقب طاهره داشتند و عفیف و پاک ترین زن در میان عرب جاهلی بودند.

وی با اشاره به القاب حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: القاب حضرت خدیجه سلام الله علیها زیاد است و ایشان را به علت یتیم نوازی و حمایت از نابینایان، مادر یتیمان و مادر نابینایان می دانستند و ام الائمه و ام الزهرا سلام الله علیها از دیگر القاب این بانوی مکرمه است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براین که حضرت خدیجه سلام الله علیها در جمال و زیبایی، عفت و بی نیازی و بر دیگران همسران پیامبر(ص) سرآمد هستند، افزود: حضرت رسول(ص) همواره سعی می کردند که جایگاه این بانوی بزرگوار را حفظ کنند به گونه ای که همواره می فرمودند، که خدیجه سرور زنان من است و بانویی مانند ایشان دیگر در زندگی نیامده و نخواهد آمد.

خانم مؤمنی ادامه داد: توجه حضرت رسول(ص) به حضرت خدیجه سلام الله علیها به حدی بود که بعد از رحلت این بانوی بزرگوار حضرت رسول(ص) همواره دوستان این بانو را اکرام کرده و همواره آنها را مورد لطف و مرحمت خود قرار می دادند.

وی با تأکید براینکه درطول تاریخ سعی شد که نام حضرت خدیجه سلام الله و حضرت رسول(ص) در جامعه اسلامی محو شود، گفت: برای نمونه معاویه خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها را ویران کرد و آن را تبدیل به مسجد کرد؛ اما اهل بیت(ع) سعی کردند که با انتساب خود به حضرت خدیجه سلام الله علیها و نامگذاری فرزندانشان به نام این بانوی بزرگوارمانند پیامبر(ص) از جایگاه این بانوی مکرمه حفظ و حراست کنند و ما نیز باید مانند ائمه معصوم از  جایگاه و شأن این بانوی بزرگوار حراست کنیم زیرا شیعه اهل بیت(ع) در تمامی عرصه ها پیرو اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/۱۱۲