هم‌زمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضور تولیت و مسئولان آستان کریمه اهل‌بیت(س)، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در این مراسم که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: یادآوری ایام‌الله دهه فجر، شکر نعمت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث دهه فجر در سال ۵۷ گفت: در این روز امام راحل با استقبال بی‌نظیر مردم وارد ایران شد و در میان خیل گسترده مردم، ابتدا به گلزار شهدای انقلاب رفتند؛ اولین حضور حضرت امام(ره) در مزار شهدای انقلاب نشان داد که نهضت ایشان، ریشه در خون شهیدان دارد.

امام جمعه قم افزود: انقلاب اسلامی ایران، حرکتی از نوع کودتا یا حمایت ابرقدرت‌ها نبود، بلکه در مقابل حامیان و ابرقدرت‌هایی بود که پشتوانه نظام شاهنشاهی بود و در برابر قیام مردمی و اسلامی حضرت امام(ره) ایستاده بودند.

وی به دیگر مناسبت‌های دهه فجر ۵۷ ازجمله تعیین آقای بازرگان به‌عنوان نخست‌وزیر دولت موقت در ۱۶ بهمن، پیوستن نیروی هوایی به امام(ره) در ۱۹ بهمن و آغاز قیام مسلحانه مردم در ۲۲ بهمن و تصرف صداوسیما و اعلام سرنگونی حکومت شاهنشاهی در این روز اشاره کرد.

آیت الله سعیدی پیروزی افرادی که درراه رضای الهی در برابر طاغوت می‌ایستند را از سنت‌های الهی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس نیت‌های خالصانه، جهاد، شهادت و اتحاد پیروز شد و حفظ و ادامه این حرکت نیز نیازمند این ویژگی‌هاست.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اتحاد در جامعه گفت: باید از هر حرف و نوشتاری که بوی تفرقه و اختلاف می‌دهد، پرهیز نمود. مسئولان باید بر کارهای خالصانه خود بیفزایند و خدمت‌گزار مردم باشند و مردم نیز پشتیبان و حامی مسئولان باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ با اشاره به حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان تجاری پلاسکو در تهران و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان گفت: در این حادثه افراد بالباس‌های خدمتی مختلف دست در دست هم دادند و با اخلاص و رشادت و تلاش‌های شبانه‌روزی، کار خاموش کردن آتش و آواربرداری را انجام دادند و مردم نیز در این عرصه، قدردان زحمات آنان بودند که تشییع باشکوه شهدای آتش‌نشان جلوه‌ای از این قدردانی مردم بود.

انتهای پیام// ۱۱۱