کارشناس دینی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امروز نبود آرامش در خانواده غوغا می کند، گفت: منشا اختلافات خانوادگی نبود آرامش است و راهکار دست یابی به آرامش در سیره فاطمی، خدا محوری است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری،  در جمع بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه آنچه که به عنوان یک آسیب امروزه در خانواده ها علی رغم رفاه و آسایش وجود دارد، نبود آرامش است، گفت: امروزه با وجود اینکه آسایش زیادی در میان خانواده ها حکم فرماست ولی اعضای خانواده یعنی زن و شوهر و فرزندان با والدین با یکدیگر درگیر هستند.

وی افزود: آمار بالای طلاق و اختلافات خانوادگی در جامعه امروز نشان از عدم آرامش در زندگی ها است و برای اینکه این آرامش را به کانون خانواده ها باز گردانیم نیاز است که سبک از زندگی فاطمی الگو برداری کنیم.

کارشناس دینی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: راهکار سیره فاطمی  برای بازگرداندن آرامش به خانواده ها، خدا محور کردن کانون خانواده است و این خدا محوری جز با نزدیک کردن قلب ها به نام و یاد خدا امکان پذیر نیست.

خام دریاباری با تأکید بر اینکه تا خانواده ها از خود محوری خارج نشده و خدا محور نشوند نمی توان مشکلات جامعه امروز را برطرف کرد و باید دقت کرد که راهکار خدامحور شدن خانواده ها این است که افراد خانواده از خود محوری دست برداشته و در هر جایی که شریعت اقتضا کند از خواسته های خود در راستای کسب رضایت خداوند چشم پوشی کنند.

وی تصریح کرد: قرآن می فرماید که در خانه ای که نام و یاد خدا حاکمیت نداشته باشد آن خانه، خانه غصه و بلا می شود؛ بنابراین بدون رضایت خدا نمی توان به آرامش رسید و بهتر است در خانواده تمامی اعمال را به خاطر رضایت خداوند انجام دهند؛ زیرا خداوند بیناست و هرگز اجر و پاداش انسان را ضایع نمی کند.

استاد حوزه علمیه قم زیبا سخن گفتن و اهل منطق و استدلال بودن را دومین راهکار رسیدن به آرامش عنوان کرد، گفت: فصل خطاب انسان با حیوان منطق و کلام زیبا است و اگر انسان از بیان زیبا و منطق استفاده نکند و به فحاشی و پرخشگری روی آورد از زمره انسان ها خارج می شود.

خانم دریاباری قول و بیان لین را از ویژگی ها قرآن کریم برای مؤمنان عنوان کرد، یادآور شد: در زندگی حضرت زهرا(س) نیز وضع به همین شکل بوده است و اهل بیت(ع) به این شکل با یکدیگر سخن می گفته اند به همین دلیل آرامش بارزترین شاخصه زندگی خانوادگی و اجتماعی اهل بیت(ع) است و این آرامش به نحوی بود که به رضایت خداوند تکیه داشت.

انتهای پیام/۱۱۲