کارشناس معماری سنتی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از تکمیل ساخت ضریح حرم کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان نجمه خاتون(س) در اواسط سال ۹۶ خبرداد.

مهندس محمودنژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به تبیین مراحل ساخت و تکمیل ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه در شبستان نجمه خاتون(س) که نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است، پرداخت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این ضریح به دستور تولیت آستان مقدس برای استفاده زائرین به‌صورت خانوادگی اختصاص پیدا کرد که این کمبود سالیان متمادی محسوس بوده که به همت متولیان و مسئولان آستان مقدس به بهره‌برداری رسید و در اختیار زائران قرار گرفت.

وی افزود: بعدازاینکه این مکان به بهره‌برداری رسید بر آن شدیم که این زیارتگاه و مضجع شریف را به نحوی طراحی و اجرا کنیم که هم در شأن حرم حضرت باشد و شباهتی به ضریح اصلی حرم بانوی کرامت داشته باشد.

محمود نژاد گفت: عمده کارهای ساخت ضریح از ابتدا تا انتها اعم از طراحی و ساخت و اجرا از متخصصین و هنرمندان خود آستان انجام شد و کارگاه قلم‌زنی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در اصفهان برای این کار اختصاص داده شد.

وی بابیان این‌که نقره استفاده‌شده برای این پروژه از خزانه آستان مقدس تأمین‌شده و در حال حاضر در دستان هنرمندان است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ضریح مطهر حرم بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون(س) در اواسط سال ۱۳۹۶ تکمیل و نصب خواهد شد.

انتهای پیام//۱۱۴