مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) گفت: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) به عنوان یکی از بهترین مراکز قرآنی در سطح کشور شناخته شده است و همه ساله تعداد زیادی از علاقه‌مندان قرآن در این مرکز در رشته‌های مختلف آموزشی شرکت می کنند.

زهرا سادات مؤذن در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین رسالت های مرکز قرآن و حدیث چه در واحد خواهران و چه در واحد برادران، نشر و ترویج  فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با هدف نهضت ملی کردن انس با قرآن و نشر معارف اسلامی از سال ۸۹ فعالیت خود را در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) به عنوان یکی از بهترین مراکز قرآنی در سطح کشور شناخته شده است و همه ساله تعداد زیادی از علاقه‌مندان قرآن در این مرکز در رشته‌های مختلف آموزشی حضور می‌یابند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به فعالیت های واحد خواهران در سال ۹۵، گفت: در فصل تابستان سالی که گذشت ۸۰۷ نفر در ۳۹ دوره قرآنی در مرکز ثبت نام کردند و همچنین در فصل پاییز ۹۹۹ نفر در ۴۳ دوره، فصل زمستان ۸۶۴ نفر در ۴۴ دوره که در مجموع دو هزار و ۶۷۰ نفر در ۱۲۶ دوره این مرکز ثبت نام کردند.

مؤذن با اشاره به رشته های برگزار شده در سال ۹۵ در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: در فصل بهار سالی که گذشت در رشته قرائت ۸۸۳ نفر در ۴۲ دوره، رشته حفظ ۵۵۱ نفر در ۵۸ دوره، رشته ترجمه و مفاهیم ۲۵۴ نفر در ۱۶ دوره که در مجموع در فصل بهار هزار و ۶۸۸ نفر در ۱۱۶ دوره شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در فصل تابستان در رشته قرائت ۶۶۱ نفر در ۳۷ دوره، در رشته حفظ ۴۳۰ نفر در ۵۰ دوره، در رشته ترجمه و مفاهیم ۲۵۸ نفر در ۱۹ دوره که در مجموع هزار و ۳۷۶ نفر در ۱۰۶ دوره شرکت داشتند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با تأکید بر برگزاری دوره های قرآنی و معارفی در پاییز سال ۹۵ اظهار کرد: در فصل پاییز در رشته قرائت ۹۹۹ نفر در ۴۳ دوره، در رشته حفظ ۵۴۰ نفر در ۵۵ دوره، در رشته ترجمه و مفاهیم ۳۳۳ نفر در ۲۲ دوره که در مجموع هزار و ۸۳۷ نفر در ۱۱۵ دوره مرکز قرآن و حدیث حضور داشتند.

مؤذن همچنین به ثبت نام فصل زمستان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در سال ۹۵ اشاره کرد، گفت: در فصل زمستان در رشته قرائت۱۰۲۰ نفر در ۴۵ دوره، در رشته حفظ ۵۹۸ نفر در ۶۱ دوره، در رشته ترجمه و مفاهیم ۳۴۱ نفر در ۲۲ دوره که در مجموع در فصل زمستان هزار و ۹۵۹ نفر در ۱۲۸ دوره شرکت داشتند.

وی افزود: در مجموع در  سال۹۵در رشته قرائت سه هزار و ۴۳۲ قرآن آموز در ۱۶۲ دوره، در رشته حفظ دو هزار و ۱۱۹ قرآن آموز در ۲۲۴ دوره، در رشته ترجمه و مفاهیم هزار و ۲۱۳ قرآن آموز در ۷۹ دوره شرکت کردند بنابراین در مجموع شش هزار و ۸۶۰ نفر ، قرآن آموز خواهر از  ۴۶۵ دوره مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) بهره مند شدند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در پایان به مهم ترین فعالیت‌های واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث در سال ۹۵ اشاره کرد، افزود: تنظیم آیین‌نامه‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ قرآن، حفظ نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، گزینش و جذب اساتید، محتوای آموزشی دوره‌های تربیت مربی، برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی در همه مناسبتها در شعبه شهدا و ویژه برنامه همراه با پذیرایی ویژه در روز هشتم محرم و ایام فاطمیه، برگزاری همایش تقدیر از دانش‌آموختگان و حافظان کل در دهه کرامت (طوبای کرامت) با تقدیر از ۳۸ حافظ و ۳۷ فارغ‌التحصیل ترجمه کامل قرآن کریم از مهم ترین برنامه های واحد خواهران در سال ۹۵ بوده است.

مؤذن یادآور شد: برگزاری ۵ دوره تربیت مربی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم، حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی در مجموع ۸۸ نفر، برگزاری ترتیل‌خوانی بانوان در ماه مبارک رمضان (مائده نور)، برگزاری دو دوره نشست علمی ویژه اساتید قرآن (حرم و سایر مراکز) با موضوع آشنایی با رسم المصحف و ضبط المصحف و استدلال به آیات قرآن در گفتار و کاربردی کردن آن، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های کارورزی برای فراگیران تربیت مربی از دیگر برنامه های سال ۹۵ واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها است.

انتهای پیام/۱۱۲