استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه پذیرش ولایت الهی به معنای حیا از خداوند است، گفت مراقبت از فکر، چشم، زبان، گوش و یاد قبر و قیامت از نشانه‌های حیا از خداوند است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مومنی در شبستان امام خمینی (ره) با بیان این که روزی ابوذر به رسول خدا صلی الله علیه واله بیان کرد که ما از خداوند حیا داریم که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمود« این حیا نیست بلکه حیا آن است که انسان های پوسیده در قبرستان ها را از یاد نبریم».

وی افزود: به همین دلیل تمام انبیای الهی قرین قبرستان ها بوده و یاد خدا و قیامت را در دل خود زنده می کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم دیگر نشانه حیا از خداوند را توجه به شکم و خوراکی ها می دانند و می فرمایند که باید مراقب شکم و آنچه که در آن می ریزیم باشیم و حلال به آن وارد کرده و مال حرام، حق الناس و مال شبهه ناک وارد آن نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم  مراقبت از سر و آنچه در آن است را  دیگر نشانه  حیا از خداوند می دانند و می فرمایند که انسان باید مراقب افکار خود باشد.
وی افزود: حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم  همچنین مراقبت از زبان، چشم و گوش را از دیگر نشانه های حیا از خداوند دانسته  و می فرمایند انسان با به دست گرفتن عنان اینها می تواند به حیا از خداوند برسد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان اگر از این ها مراقبت کند طبق رهنمود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تحت ولایت خدا قرار می گیرد و اگر کسی ولایت خدا را پذیرفت، ولایت خدا مصداق حیا از خداوند است.

انتهای پیام/ ۱۱۲