رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم گفت: تحول فضای فرهنگی و معنوی در کشور از اهداف برگزاری مراسم اعتکاف است، از این رو به دنبال غنی تر کردن مراسم از نظر محتوایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با آیت الله سید محمد سعیدی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، مراسم اعتکاف در قم نسبت به گذشته بسیط تر و در کشور و عرصه بین الملل نیز گسترش یافته است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم افزود: به مدت ۳۰ سال در قم و ۲۰ سال در سطح  کشور و حدود ۵ سالی نیز در عرصه بین الملل مراسم اعتکاف برگزار شده است و سال گذشته در لندن بالغ بر ۳۰۰۰ نفربه همت جامعه المصطفی العالمیه،  در مراسم اعتکاف شرکت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم افزایی و وحدت رویه در برگزاری اماکنی که اعتکاف برگزار می شود وهمچنین  آسیب شناسی و برنامه ریزی هوشمندانه در مراسمات اعتکاف که به صورت بخش نامه فرهنگی در حال ابلاغ است از جمله فعالیت های این ستاد است.

حجت الاسلام تکیه ای اظهار داشت: تحول فضای فرهنگی و معنوی در کشور از اهداف برگزاری این مراسم است و غنی تر کردن مراسم از نظر محتوایی از طرح هایی پیش رو است.

وی در پایان گفت: موسوعه فقهی اعتکاف در آستانه چاپ است و هدف گذاری فرهنگی و معرفت افزایی  معتکفین از برنامه های این مراسمات می باشد.

انتهای پیام /۱۱۰