استاد حوزه علمیه خواهران گفت: عمل ائمه معصوم(ع) مصداق کلامشان بود و ما به عنوان پیروان ائمه(ع) نیز باید مانند این بزرگواران در کلام و عمل یکسان بوده و کلام ما با عمل ما متناقض نباشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه ائمه(ع) کسانی هستند که دارای مقام عصمت بوده،گفت: خداوند اراده کرده که رجس و بدی از ائمه(ع) به دور باشد و این موضوع در آیات قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: کسی که دارای مقام عصمت است تمامی لحظات زندگیش مخلص خداست و چنین فردی تمامی لحظات عمر خود را فقط برای رضایت خدا تلاش می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر مقام و مرتبه بالای ائمه معصوم(ع) تصریح کرد: جایگاه و مقام ائمه(ع) به حدی بالا است که امام علی(ع) در یکی از کلام های نورانی خود در نهج البلاغه می فرمایند که ائمه(ع) کسانی هستندکه نه تنها کلامشان بلکه سکوت و رفتارشان نیز برای مؤمنان حجت است.

شاه جعفری ادامه داد: ائمه(ع) در طول زندگی پر برکت خود حتی برای یک لحظه خداوند را از یاد نبردند و در تمام طول عمر خود به یاد خدا بودند به همین دلیل الگو برداری از این بزرگواران یعنی قرار گرفتن در مسیر بندگی خدا و بندگی خداوند همان هدف خلقت آدمی است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت هر کسی را با نام امام و پیشوای او مورد خطاب قرار می دهند، افزود: اگر ما ادعای پیروی از ائمه(ع) را داریم باید در عمل، رفتار و کلام نیز شبیه آنها باشیم تا فردای قیامت بتوانیم ادعا کنیم که از این بزرگواران الگو برداری کرده و این بزرگواران امام ما هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ائمه وجه الله هستند و به همین دلیل رفتار آنها آیین تمام نمای وجود خداوند و توحید است.

شاه جعفری ادامه داد: هر کس که می خواهد شبیه ائمه(ع) شود در مرتبه اول باید نگاه و نیت خود را به امور مختلف عوض کرده و نیت و نگاه او نسبت به امور خدایی باشد و پس از آن با کسب توفیق از ائمه(ع) خود را در عمل نیز به این بزرگواران نزدیک کند.

وی یادآور شد: عمل ائمه معصوم(ع) مصداق کلامشان بود و ما به عنوان پیروان ائمه(ع) نیز باید مانند این بزرگواران در کلام و عمل یکسان بوده و کلام ما با عمل ما متناقض نباشد.

انتهای پیام/۱۱۲