به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر فرا رسیده و ۴۲ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد درحالی‌که ۷ نفر از روسای  جمهور آمریکا که تلاش می‌کردند این انقلاب را نابود کنند جای خود را به دیگری داده‌اند و این انقلاب استوارتر از همیشه باقی‌مانده است.

وی افزود: این انقلاب الهام گرفته از انقلاب پیامبر اسلام است که حضرت در مدت کوتاهی در مقابل قبائل متعدد حاضر در شبه‌جزیره عربستان غلبه و پیروز شدند و یک حکومت بزرگ و جهانی را به راه انداختند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اقدامات امام راحل نیز برگرفته از اقدامات نبی خدا بود و بررسی سرفصل اقدامات و اصلی‌ترین عوامل پیروزی رسول خدا  این مسئله را آشکار می‌کند.

وی تأکید کرد: ایمان قوی به خداوند اولین عامل پیروزی نبی خدا بود و رسول خدا کاری کرد که ایمان مردم به خداوند بیشتر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تقویت ایمان به نبوت دومین عامل اصلی موفقیت پیامبر اسلام بود چراکه تقویت باور و اعتماد مردم به معاد توسط نبی خدا می‌توانست معادلات دشمن را به هم بریزد.

حاج ابوالقاسمی یادآور شد: غفلت از یاد خدا و ترس از غیر خدا باعث شکست است و دشمنان تلاش می‌کنند مردم را از خدا غافل و از غیر خدا بترسانند و شیطان با عنصر خوف مردم را شکست می‌دهد.

وی افزود: زدودن قداست از چهره نبی خدا راهبرد اصلی دشمنان بود و دشمن تلاش می‌کرد نبی خدا را یک انسان معمولی قلمداد کند اما قرآن نبی خدا را متصل به عامل وحی می‌دانست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز در بعد ایمانی از این سه عامل پیروی نمود و امام خمینی(ره) مردم را به یاد خدا انداخت و حرکت امام از مساجد و مجالس سیدالشهدا و حسینیه‌ها شروع شد و جایگاه ولی‌فقیه در میان مردم تثبیت و روحیه عشق به جهاد و شهادت ترویج شد و جوانان اهل جهاد و شهادت شدند.

رئیس پژوهشکده فقه نظام در ادامه گفت: از همان ابتدای انقلاب عده‌ای سعی نمودند چهره امام خمینی(ره) را خدشه دار کنند و مردم را از غیر خدا بترسانند و دشمنان را بزرگ جلوه دادند و با دعوت جوانان به لذت‌های پوچ و فرورفتن جوانان در باتلاق شهوت‌ها تلاش داشتند انقلاب را به شکست بکشانند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: سه عامل دیگر نبی خدا ، ایجاد اتحاد بین مردم، حفظ استقلال امت اسلام و تربیت نیروهای مؤمن بود که توانست در مقابل دشمنان استقامت نمایند.

وی افزود:  عدم برتری مردم بر یکدیگر و بستن پیمان اخوت، حفظ استقلال امت اسلامی در مقابل بیگانگان و مواظبت از سیطره و نفوذ کفار همگی از اقدامات رسول خدا بود که امام راحل نیز از این اقدامات الهام گرفت.

استاد برجسته قرآنی یادآور شد: تربیت و پرورش مجاهدان و نیروهای انقلابی توسط نبی خدا، تربیت عنصرهای جهاد در مقابل دشمن و آوردن نیروهای جوان به میدان و انقلاب شکوهمند در عصر رسول خدا همگی نشان‌گر تلاش‌های ایشان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) دقیقاً این اقدامات را گام‌به‌گام انجام داد و تلاش کرد امت واحده اسلامی را ایجاد کند و عناصر قومیت، ملیت و نژادها را متحد نماید و برادری را در میان آن‌ها تقویت نمود.

رئیس پژوهشکده فقه نظام تأکید کرد: امام خمینی(ره) تلاش کرد استقلال کشور را حفظ و شعار«نه شرقی و نه غربی» را به ملت بیاموزد و عدم وابستگی به قدرت‌های شرقی و غربی را در میان امت نهادینه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تربیت جوانان انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل و سنگرهای دفاع و جهاد و مقابله با دشمن، بیدار نمودن ملت در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان همگی از اقدامات امام راحل بود.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم این انقلاب را به امام زمان(عج) برسانیم و این پرچم را به دستان مبارک حضرت بسپاریم، لازم است از این عناصر حفاظت کنیم و تفرقه نداشته باشیم و در مقابل دشمن بیدار باشیم و اجازه تسلط دشمن را ندهیم.

استاد حوزه علمیه افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن قابل‌اعتماد نیست و مردم می‌دانند رهبری یک رهبر هوشمند و متصل است به معارف اهل‌بیت(ع) و شاگرد مکتب قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ، همواره تلاش می‌کنند بین آحاد ملت اتحاد ایجاد کنند و مردم را مقابل دشمن بیدار نگه‌دارند.

وی در پایان گفت: تربیت نیروهای انقلابی و جهادی، مدافعان حرم، سردار سلیمانی‌ها، شهید حججی‌ها که سرمایه‌های اصلی ما هستند در همین انقلاب انجام شده است و اکنون ما باید در مقابل اشرافی گری، تفرقه‌افکنی،  وادادگی در مقابل دشمن و نفوذ دشمن ایستادگی نماییم.