مدیر کل معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: ۴۰۰ قرآن آموز موفق شده اند حافظ  کل قرآن در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت شوند و وجود این حافظان کارنامه این مرکز را در سطح کشور متمایز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف  در همایش وارثان انبیاء که از سوی مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیهادر شبستان بزرگ نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد ضمن ارائه گزارش این مرکز گفت:  برنامه‌های معارفی در مرکز معارف قرآن و عترت در دو قالب آموزشی و ترویجی به مخاطبان ارائه می‌شود  و مخاطبان در این مرکز، از گروه های مختلف و مقاطع سنی هستند.

مدیر کل معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ارائه خدمات در این مرکز حول چهار محور کلی است، عنوان داشت: آموزش قرآن و معارف، مشاوره و پاسخگویی دینی، کودک و نوجوان و خدمات فرهنگی چهار رکن مرکز معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی با اشاره به محور آموزش قرآن و معارف در این مرکز گفت: در بحث آموزش قرآن و معارف در مقاطع سنی مختلف کودک و نوجوان تا بزرگسال در دو بخش خواهران و برادران به صورت حضوری و غیر حضوری در حیطه های عمومی و تخصصی با برگزاری دوره های معارفی مختلف از قبیل قرائت، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیرو حدیث و…فعالیت های گسترده ای در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مشرف اطلاعات آماری بخش آموزش قرآن و معارف را چشم‌گیر توصیف کرد و ابراز داشت: اهتمام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه مقدمه شکل‌گیری آموزشی فراگیر در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شده است این در حالی است که از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ شب این آموزش‌ها در دو مرکز شبستان نجمه خاتون و مرکز معارف حرم مطهر واقع در خیابان صفائیه در حال برگزاری است.

مدیر کل معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به این‌که ۶ هزار نفر در هر ترم آموزشی مخاطب حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستند، اظهار داشت: از ابتدای فعالیت بخش مرکز قرآن و حدیث تا کنون بیش از ۳۵۰۰۰ نفر آموزش قرآنی دیده اند و دوره های عفاف و حجاب، شرح نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، قرائت و حفظ و ترجمه مفاهیم اساس محورهای معارفی این بخش از مرکز بوده است.

وی در ادامه افزود: ۴۰۰ قرآن آموز موفق شده اند حافظ  کل قرآن در مرکز معارف قرآن و عترت شوند و وجود این حافظان کارنامه این مرکز را در سطح کشور متمایز کرده است و این در حالی است که این حفاظ در کنار آموزش حفظ با مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم آشنا و در حیطه‌های تخصصی نیز آموزش‌هایی تخصصی را تجربه کردند.

مدیر کل معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها مرکز تربیت مربی حرم مطهر حضرت معصومه را از مراکز برجسته کشوری توصیف کرد و ابراز داشت: این مرکز با بهره گیری از آخرین و پیشرفته‌ترین سبک‌های آموزش تربیت مربی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: علوم قرآن و تفسیر، حدیث خوانی، شرح صحیفه سجادیه، شرح نهج‌البلاغه، سبک زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام، اخلاق و تربیت و اصول روابط اجتماعی قرآن، آئین همسرداری، فقه و احکام گاربردی، کلام و عقاید و دوره آموزشی مداحی معرفت محور از مهم‌ترین مؤلفه‌های آموزشی مرکز معارف قرآن و عترت در بخش معارف است.

حجت الاسلام سید احمد مشرف خاطر نشان کرد: در بخش پاسخگویی دینی نیز در چهار بخش اعتقادی، شرعی، تصحیح قرائت نماز و مشاوره تربیتی و خانواده و بیان احکام بین الصلاتین توسط اساتید برجسته حوزه علمیه، فعالیت های مختلفی در حال انجام است و خدمات متنوعی به مراجعین ارائه می شود.

مدیر کل معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: در حوزه خدمات فرهنگی نیز، فعالیت هایی از قبیل اتاق عقد برای پیوند آسمانی زوج های جوان، پذیرش کاروان های زیارتی و ارائه خدمات از قبیل دوره های حضرت معصومه شناسی، معرفی مشاهیر و علمای مدفون درحرم و مسابقات کتابخوانی به طور مستمر در حال انجام است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۴۳۰۰ زوج عقد خود را در اتاق های عقد حرم مطهر منعقد ساخته و زندگی مشترک خود را در جوار بانوی کرامت آغاز کرده اند و برای کاروان های زیارتی نیز در سال ۹۵ برای بیش از ۱۳۰ هزار زائر خدمات ارائه شده است و همچنین در خصوص مسابقات کتابخوانی نیز در سال گذشته ۱۵ مسابقه در راستای تشویق به فرهنگی کتابخوانی برگزار شده و بیش از ۲۸ هزار نفر شرکت کننده داشته است.

حجت الاسلام مشرف خاطر نشان کرد: در بخش معرفی الگوهای دینی و معرفی مشاهیر و علمای مدفون در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله نیز، کارگاه های معرفت افزایی در مقابر شهید مفتح، شهید شیخ فضل الله نوری و پروین اعتصامی به طور مستمر در حال انجام است.

وی افزود: برگزاری مراسمات ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، از دیگر بخش هایی است که فعالیت های گسترده ای در آن انجام می شود و در سال ۹۵،برای بانوان ۲۷۵ برنامه اجرا شده و بیش از ۳۶ هزار نفر شرکت کننده داشته است.

حجت الاسلام مشرف در دامه با اشاره به فعالیت های بخش کودک و نوجوان گفت: فعالیت های این اداره در حوزه کودک و نوجوان متناسب با سن آن ها در رواق های کودک و نوجوان در واحد های مختلف اعم از مهد کودک برای کودکان زیر ۶ سال، رواق کودک برای کودکان بالای ۶ سال و رواق نوجوانان برای افراد بالا ۱۲ سال به طور هفتگی و روزانه در حال انجام است و در سال گذشته در این بخش بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان پذیرش شده اند و برنامه های معرفتی برای آن ها ارائه شده است.

انتهای پیام /۱۱۰