کارشناس علوم تربیتی با اشاره به آسیب های تربیتی پایین بودن آستانه تحمل در مادران گفت: پایین بودن آستانه تحمل و برخورد  هیجانی با کودکان موجب دروغگویی و پنهانکاری فرزندان می شود و مشکلات کودک را به دوران دیگر زندگی او منتقل می کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین تراشیون، در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به راه های کسب موفقیت برای مادران در زمینه تربیت فرزندان شایسته گفت: مادر محوریت تربیت را در خانواده دارد و برای اینکه یک مادر بتواند در خانواده و در عرصه تربیت نقش مؤثری را ایفا کند خود باید در وهله اول از سلامت روح و روان و جسم برخوردار باشد.

وی افزود: مادری که دارای سلامت روان است دارای یکسری از ویژگی ها است که اولین این ویژگی ها برخوداری از توان سازگاری، شاد بودن، مثبت گرایی و مثبت اندیشی، شناخت نقاط ضعف و قوت خود و رفع آنها است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: مادری که روحیه پذیرش انتقاد و عیوب خود را نداشته از سلامت روان خوبی برخودار نبوده و خود به یک آسیب دچار است؛ بنابراین برای اینکه بتواند در امر تربیت موفق باشد باید این نقاط ضعف خود را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون تصریح کرد: مادری از سلامت روحی و روانی برخودار است که آستانه تحملش  در برابر مشکلات و اتفاقاتی که در اطراف او رخ می دهد بیشتر باشد و خیلی زود از کوره در نرفته و عصبانی نشود؛ زیرا پایین بودن آستانه تحمل مادر، موجب واکنش هیجانی شده و واکنش هیجانی موجب می شود که مادر نتواند مشکلات فرزند خود را به درستی برطرف کند.

وی افزود: همچنین پایین بودن آستانه تحمل و برخورد چکشی موجب دروغگویی و پنهانکاری فرزندان می شود و مشکلات کودک را به دوران دیگر زندگی او منتقل می کند

استاد حوزه علمیه قم اظها رکرد: مادری که آستانه تحمل خوبی دارد به جای برخورد هیجانی به ریشه های مشکل فکر کرده و سعی می کند که این مشکل را به صورت ریشه ای حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید براینکه کودکان آینه های بازنمای والدین خود هستند و رفتار والدین خود را بازنمایی می کنند، گفت: گاهی رفتار بد کودکان در اثر رفتار و تبعات رفتاری منفی والدین است بنابراین با کنار گذاشتن این آسیب می توان مشکل ر ا برطرف کرد.

وی افزود: فرمول تربیت دارای چند بخش است که صبر اولین بخش از فرمول تربیت است و مادر و مربی که صبور نباشد نمی تواند فرزند خوبی را تربیت کند زیرا ارمغان صبر پایین آمدن هیجانات و بالا رفتن قدرت تفکر است و تفکر همان محور تربیت صحیح فرزند است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه مادران موفق در امر تربیتی مادرانی هستند که با صبر در هر برهه ای از زندگیکودک مشکلات او را حل می کنند، یادآور شد: اگر مادر به صورت ریشه ای در هر دوره سنی به مشکلات کودک رسیدگی نکند، کودک آن مشکلات را با خود به مرحله دیگری زندگیش منتقل کرده و به جای کم شدن مشکلات، مشکلات کودک و فرزند با افزایش سن بیشتر می شود.