استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دسته ای از انسان ها در این دنیا همواره در خواب هستند و متوجه آمد و شد روزها و گذر زمان نمی شوند، گفت: این دسته غافلان هستند و غافلان از برکات ماه رمضان محروم شده و این همان خسران عظیم  است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، سحر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم دنیا چند دسته هستند، گفت: عده ای همیشه خواب بوده و متوجه آمد و شد ماه ها و حتی ماه مبارک رمضان نمی شوند و این گروه هم غافلان هستند.

وی افزود: مثل این ها مثل کودکی است که پدر و مادرش می خواهند به مهمانی بروند و او قبل از مهمانی خوابیده و هنگامی که از مهمانی در بغل والدین خود باز می گردد نیز خواب بوده و نمی داند که این میهمانی چه زمانی شروع شد و چه زمانی پایان یافته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن کریم در مورد غافلان در آیه ۸ سوره یونس و ۱۰۸ نحل می فرماید«وَ الَّذینَ هُمْ عَنْ آیاتِنا غافِلُونَ أُولئِكَ مَأْواهُمُ النَّارُ بِما كانُوا یَكْسِبُونَ» کسانی که غافل شوند، جایگاه آدم غافل جهنم است و در جایی دیگر می‌فرماید که «أُولئِكَ الَّذینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ وَ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ».

حجت الاسلام و الملسمین ماندگاری ادامه داد: بنابر متن صریح آیه قرآن جایگاه غافلان در عذاب آتش است و وای به حال غافلانی که با مرگ از خواب غفلت بیدار شوند.

وی با بیان اینکه دسته دیگری از افراد داری فکر بوده و متوجه امور زندگی خود هستند و این افراد همان افرادی هستند که در مسیر معرفت الله حرکت کرده و از تمام روزها و فرصت ها برای بندگی خدا استفاده می کنند، گفت: این گروه به معرفت الله که مقدمه دست یابی به درک و شناخت مقامات و برکات ماه مبارک رمضان است دست می یابند و جایگاه این افراد در بهشت ابدی الهی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را به ویژه فرزندان روزه اولی خود را با بیدار کردن در سحرها به معرفت الله نزدیک کنند، یادآور شد: کسی که در ماه رمضان به معرفت الله نرسد همانطور که بیان شد در زمره غافلان خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۲